י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכירו את תחום המסחר האלקטרוני ברשת

תחום ה-E COMMERCE (מסחר אלקטרוני) הוא אחד מהתחומים המתפתחים ביותר ברשת האינטרנט והוא מאפשר לכל אחד ואחת מאנשי העסקים והיזמים שביניכם, ליהנות מגוון רחב של יתרונות מסחריים המאפשרים לכם בסופו של דבר להקטין בצורה משמעותית את הוצאות התפעול השונות ובכך להגדיל את ההכנסות ממכירת מוצרים ושירותים שונים דרך הרשת

מסחר ברשת, אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק
מסחר ברשת, אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק



אתרי מכירות/חנויות וירטואליות - לאיזה סוגי עסקים הם מותאמים?

תחום ה- E COMMERCEחולש כיום על כל תחומי המסחר והשירות האפשריים, החל מבתי עסק העוסקים ומתמחים במכירת מוצרי צריכה שונים המיועדים לכלל הצרכנים (ביגוד, הנעלה, מכשירים חשמליים, מערכות ריהוט וכדומה), דרך עסקים המתמחים במכירת חבילות מוצר שונות המותאמות לקהלי נישה (אביזרים למסיבות, תוספי תזונה ו-ויטמינים, אביזרי ספורט וכדומה) ועד לבתי עסק העוסקים ומתמחים במכירת שירותים שונים כגון: חבילות תיירות, מוצרי ביטוח, שירותי עיצוב לאירועים וכדומה.

העלייה המתמדת בהיקף העסקאות המתבצעות כיום בישראל דרך הרשת, מחייבת כל בעל עסק ו/או יזם העוסק בשיווק מוצרים ושירותים להקים לעצמו נקודת מכירה וירטואלית באמצעותה הוא יציע את מרכולתו לקהל הצרכנים המורכב מכלל גולשי הרשת בישראל. על פי נתוני רשות הדואר בישראל, עולה כי בכל שנייה מבוצעות 2 עסקאות רכישה דרך האינטרנט ועל פי הערכות מומחים היקף העסקאות בכל שנייה ילך ויגדל במהלך השנים הקרובות.

בניית אתרי מכירות וחנויות וירטואליות – מהן האפשרויות העומדות לרשותכם?

בכל הנוגע להליכי תכנון, בניה, הקמה ותפעול של סביבת מכירה מקוונת, עומדות לרשותכם 2 אפשרויות עיקריות:

1. בניית חנות וירטואלית (מוצרי מדף) המבוססת על קוד סגור- חנות זו ניתנת להקמה מ-'היום להיום' באמצעות תבניות עיצוב שונות העומדות לרשותכם ובהן תוכלו למקם את המוצרים/שירותים אותם אתם מייעדים למכירה. חנויות אלו ניתנות לרכישה על ידי מפעיל האתר ממספר הולך וגדל של חברות אינטרנט שונות המאפשרות לכם ליהנות מחנויות מדף וירטואלית ברכישה מקוונת.

2. בניית אתר מכירות CUSTOM MADA- אתרי מכירות המותאמים באופן אישי ופרטני לכל צרכי המכירה המקוונת. אתרים אלו מוקמים במסגרת הליכי תכנון, פיתוח ועיצוב אישי ולאורך כל שלבי התכנון וההקמה מושם דגש מקצועי על אפיון האתר וזאת במטרה לייחד את שירותיו ומוצריו השונים בהתאם לצרכי הרכישה של קהלי המטרה אליהם הוא מכוון.

מה עדיף – חנות מדף או אתר מכירות מותאם אישית?

התשובה לשאלה המופיעה לעיל, טמונה בין היתר באופי היזמי/עסקי שלכם ובמטרות פעילותכם העסקית בתחום ה- E COMMERCE. בכל אותם מקרים בהם אתם עתידים לשווק מספר מצומצם של מוצרים/שירותים דרך רשת האינטרנט ובכל אותם מקרים בהם הפעילות העסקית העתידית שלכם בתחום המסחר האלקטרוני מיועדת לצרכי "בדיקת השוק", אנו ממליצים לכם לרכוש חנות מדף בעלויות תכנון והקמה נמוכות ובאמצעותה לשווק מוצרים ושירותים שונים דרך הרשת.

מנגד, במידה ואתם מעוניינים לייחד את אתר המכירות שלכם ולבסס אותו כאתר מוביל בתחומו למכירת המוצרים/שירותים הרלוונטיים לכם, אנו ממליצים לכם על בניית אתר מכירות ייעודי וייחודי שכל מרכיביו ומאפייניו מותאמים עבורכם באופן אישי.

הקמת אתרי מכירות CUSTOM MADE

תהליך הקמת אתרי מכירות COSTUM MADE מיושמים על ידי חברות לבניית אתרים שונות העוסקות ומתמחות בנושא. חברות אלו הן ברוב המקרים חברות בעלות ניסיון רב שנים בתחום ה- E COMMERCEוהן מעמידות לרשותכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים הנלווים לאורך כל שלבי התכנון, הבנייה והעיצוב הנדרשים להקמת אתר מכירות ייחודי וייעודי המותאם עבורכם באופן אישי, כגון:

• שירותי אפיון אתרי מכירות הכוללים בין היתר את אפיון המוצרים/שירותים העתידים להיות משווקים באתר המכירות, אפיון סביבת התחרות ברשת האינטרנט ומחוצה לה, אפיון קהלי המטרה הרלוונטיים לכם והיבטי אפיון נוספים העתידי להשפיע בצורה כזו או אחרת על מרכיבי האתר השונים.

• פיתוח ממשקי גלישה (UI ו-UX) לצרכי ניווט קל, ידידותי ונוח בין דפי האתר.

בניית אתרים המותאם לממצאי האפיון המקדים.

• פיתוח פיצ'רים ייעודים המותאמים לצרכי האתר ברמה הפרטנית.

• פיתוח מערכת ניהול המאפשרת לבעלי האתר ו/או מפעיליו לבצע מגוון רחב של פעולות לצרכי תפעול האתר ברמה היומיות, החל מהורדה והעלאה של מוצרי מכירה לאתר, דרך פעולות מעקב אחר משמשתי האתר לצורך איסוף נתוני מידע ועד למטרות קידום האתר בפלטפורמות השיווק והפרסום השונות העומדות לרשותכם ברשת.

בנוסף, הליכי התכנון, הבנייה והפיתוח של אתרי מכירות CUSTOM MADE משלבים בתוכם התאמה רספונסיבית של אתר המכירות הייעודי לכל אמצעי הגלישה הקיימים (מחשבים נייחים וניידים, מחשבי לוח, טלפונים חכמים, טלוויזיות חכמות וכו'). כמו כן, לאורך שלבי הפיתוח והעיצוב של האתר, מושם דגש מקצועי על ביצוע מחקרי עומק בקרב קהל צרכנים פוטנציאלי וזאת במטרה להבין את מכלול הצרכים של הצרכנים בבואם לרכוש מוצרים/שירותים הזהים למוצרי/שירותי האתר המיועד (מה בדיוק הם מחפשים, מה משפיע על נקיטת הפעולה לצורך ביצוע עסקאות רכישה ברשת וכדומה).

בניית אתר מכירות CUSTOM MADE- מהיכן מתחילים?

השלב הראשון בדרך לתהליך בניית אתר מכירות המותאם עבורכם אישית, עובר דרך הליכי בחירת זהותה של חברת האינטרנט אשר תבצע עבורכם את העבודה. לצורך בחירתה, אנו ממליצים לכם להתמקד במספר קריטריונים מקצועיים הכוללים בין היתר את הניסיון המקצועי –מעשי העומד לרשות החברה בכל הנוגע לליווי הליכי הקמת אתרי מכירות CUSTUM MADE, היקף אתרי המכירות אותם בנתה החברה לאורך שנות פעילותה, היקף שירותיה המקצועיים בכל אחד מנושאי השירות אותם ציינו לעיל, נראות אתרי המכירות אותם בנתה החברה לאורך השנים, וכמובן, תהליכי העבודה המוצעים לכם על ידי החברה ועמידתה בלוחות הזמנים לצרכי ביצוע הפרויקט.

לצורך גיבוש ההחלטה אנו ממליצים לכם לקיים פגישות עם מספר חברות שונות ולבחון את יכולותיהם בהתאם לקריטריונים השונים המופיעים לעיל.
אתרי מכירות E COMMERCE מסחר אלקטרוני אתרי אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד