י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערת החתונה ב'קול יעקב' • הישיבה מבהירה: "אוכלים עופות הרב רובין"

לאחר הסערה שפרצה סביב חתונתו של תלמיד ישיבת קול יעקב, שעל חבריו נאסרה ההשתתפות בחתונה, מבהירה הישיבה במכתב לגר"א רובין ראש מערכת הכשרות, ובה הם מזימים את השמועות לפיהן האוכל בחתונה היה בכשרות הרב רובין: "ההיפך הוא הנכון. בישיבת קול יעקב כיום קונים עופות בכשרות המהודרת של כת"ר"

ישיבת קול יעקב בירושלים. צילום: קובי הר צבי
ישיבת קול יעקב בירושלים. צילום: קובי הר צבי



נמשכת הסערה סביב חתונת בחור הישיבה מישיבת 'קול יעקב' בשכונת בית וגן בירושלים שנישא אמש (שני) באולמי 'נוף ירושלים' לבתו של הפייטן משה חבושה. כזכור, הישיבה אסרה על חבריו של החתן להשתתף בחתונה, משום שהכשרות בה הייתה רבנות ולא בד"ץ מהדרין.

ברשת פורסם כי האיסור של הגעת בחורים לחתונה בגלל כשרות הרב רובין. בישיבה מיהרו להבהיר את הדברים במכתב ששיגר הרב יואל עדס מרבני הישיבה, בשם ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס - לגאון רבי אברהם רובין ראש מערכת הכשרות בד"ץ מהדרין.

"אחר ברכת שלום כראוי", כותב הרב עדס במכתב. "שמעתי שנתפרסם אמש בכלי התקשורת כי ישיבת קול יעקב בראשות מו"ר מרן הגאון רבי יהודה עדס שליט"א אינה מאשרת שבחתונות בני הישיבה תיהיה כשרות של בד"ץ הרב רובין".

הרב עדס מזים את השקר ואף מציין כי הישיבה דווקא רוכשת עופות בכשרות הרב רובין: "להוי ידוע שלא היו דברים מעולם וההיפך הוא הנכון. בישיבת קול יעקב כיום קונים עופות בכשרות המהודרת של כת"ר שליט"א".

הרב עדס מתייחס במכתב לסיפור החתונה אמש בגינו פרצה הסערה: "כל הנידון היה בבחור שרצה לעשות חתונה באולם נוף ירושלים שאולם זה מושגח ע"י הרבנות ולא ע"י בדצי"ם המאושרים ע"י הישיבה הלא הם א. בדץ הרב רובין. ב. בדץ העדה החרדית ג. הרב לנדא. ד. שארית ישראל, ואמנם בעל האולם התחייב למשפחה שהמוצרים יהיו של הרב רובין ובני המשפחה אף יכולים להביא משגיח מטעמם אבל הישיבה אינה מאשרת זאת כיון שמנסיון רב השנים תקלות רבות יצאו מכך ואף שישנם משגיחים ראויים אבל מכיון שאין לנו את האפשרות לבדוק מי ראוי ומי אינו ראוי (ובפרט באולמות הרחוקים הנמצאים בצפון וכדומה) לכן נעשה גדר ברור שלא עושים חתונות באולמות המושגחים ע"י הרבנות אלא א"כ מביאים קייטרינג שיש לו השגחה מאושרת מטעם הבד"ץ המאושר ע"י הישיבה ולא סומכים בזה על התחייבות של בעל האולם לגבי המוצרים אף שבני המשפחה מביאים משגיח".

הרב יואל עדס מציין כי "המכתב היה למראה עיניו של דודי מרן ראש הישיבה שליט"א ומחזק את ידי כת"ר להמשיך לעמוד על משמרת הקודש של טהרת עם ישראל".

מקורבי הרב עדס מוסיפים כי הרב ביקר כבר לפני כשני עשורים בשחיטה של הרב רובין, בדק סכינים ועבר על כל הליין בדקדקנות ויצא מכליו בהתפעלות. מאז הוא נחשב לאחד מהאוהדים הגדולים של כשרות בד"ץ מהדרין של הרב רובין.





ישיבת קול יעקב ירושלים משה חבושה כשרות הרב רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד