י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ליברמן ביקר את החיילים: "נסגור חשבון עם מניחי המטען ושולחיהם"

שר הביטחון ערך ביקור בביה"ח אצל חיילי צה"ל שנפצעו בפיגוע המטען בגבול עזה ואמר להם: "נסגור את החשבון עם מניחי המטען ושולחיהם" רה"מ בנימין נתניהו: "מי שלא פועל להרגעת הרוחות, אלא בוחר להצית להבות - יישא במלוא האחריות"

ליברמן בסיור בגבול הדרומי
ליברמן בסיור בגבול הדרומי



שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (ג'), בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שלושה מפצועי פיצוץ המטען בגבול רצועת עזה בשבת. רופאי בית החולים הציגו בפני השר את מצב החיילים.

ליברמן הביע את הערכתו לפצועים ולחיילי צה"ל, שעוסקים במלאכת ההגנה מול גזרת רצועת עזה, ובכך מאפשרים שקט וביטחון לתושבי מדינת ישראל. "הגעתי אליכם היישר מביקור בעוטף עזה, שבו קיבלתי סקירות ביטחוניות על התקרית והשלכותיה. צה"ל יסגור את החשבון עם מניחי המטען ושולחיהם. אנחנו גאים בכם ונעניק לכם את כל הסיוע והתמיכה", אמר שר הביטחון ליברמן.



כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי', ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום למצב הביטחוני בדרום ואמר כי "לא נקבל זליגות, לא נקבל טפטופים, לא נקבל מטענים על הגדר כמו בסוף השבוע האחרון", לדבריו, "מי שפוגע בנו - ייפגע בעצמו. מי שלא פועל להרגעת הרוחות, אלא בוחר להצית להבות - יישא במלוא האחריות".

בראשית דבריו אמר ראש הממשלה כי "כשעזבנו את רצועת עזה, היה לחלק מהאנשים עדיין שמץ של תקווה שבצד השני יבחרו לעלות על מסלול של חיים שלווים. מהר מאוד הסתבר שדווקא החששות היו מציאותיים".

לטענתו: "שלטון החמאס וארגוני הטרור הפכו את רצועת עזה לחבית נפץ. אנחנו בונים בתי חולים, ואילו הם בונים מנהרות טרור וטילים".

"אין לנו רצון לפגוע בשגרת החיים של תושבי עזה", הביר נתניהו היום, "אבל עליהם לדעת שלא ישראל היא זו שאחראית למצוקות שלהם. האחריות מוטלת כולה על הקיצוניים שמובילים אותה".

"איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על הניסיונות להפר את ריבונותנו או לפגוע בחיילינו ותושבינו, ואנחנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם. כל מעשה תוקפנות מצד גורמי הטרור, נתקל בתגובה נחושה ועוצמתית מצידנו, מצד צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון", אמר לסיום.

לא רק נתניהו, גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר היום בסיור בדרום, "מה שברור - חמאס משתמש באזרחי רצועת עזה כתחמושת חיה. כשהוא שולח את האזרחים להתעמת עם חיילי צה"ל על הגדר, הוא מבין מה המחירים, והוא גם משתמש באותם אזרחים ע"מ לבצע פעולות טרור תוך כדי ההפגנות".

לדברי ליברמן, "מבחינתנו, זה דבר בלתי נסבל. אנחנו לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה ואנחנו נפיק את כל הלקחים. מה שברור זה שראשי חמאס, שלא חסר להם לא חשמל לא אוכל ולא תרופות, הם לא שולחים את בני משפחתם להתעמת על הגדר. הם שולחים את האנשים הכי מסכנים, האנשים שנמצאים במצב הכי קשה, וזה מדבר על האופי של חמאס".

"אנחנו לא נוותר ואנחנו חוזרים ואומרים - חמאס גובה מיסים מתושבי עזה, משקיע את כל הכסף במימון וברקטות, ולא מוכן להסית שום גרוש לטובת מערכת הבריאות או לשיפור מערכת המים או החשמל. אנחנו לא נבוא במקומם נקודה".

ליברמן נשאל: ברור שהפעם, בשונה מפעמים קודמות, חמאס היה על הגדר בזמן האירוע. ברור שהוא ראה את האירוע. אי אפשר להגיד שהוא לא חלק. האם ההתייחסות שלכם הפעם היא שונה בגלל העובדה שברור שהוא היה חלק מזה?

הוא השיב: "קודם כל ברור שחמאס היה חלק מהאירוע, הוא ממשיך להיות חלק מהאירוע, ואנחנו עשינו מסקנות כפי שמתבקש ויהיו לזה גם תוצאות והשלכות, אני מעדיף לא לפרט.

עוד הוא נשאל: האם אתם מזהים שאיראן דוחפת את חמאס להתעמת מול ישראל בתקופה האחרונה, לאור הלחץ שיש על איראן שם?

שר הביטחון השיב: "תראה, קודם כל חמאס בחר, בניגוד לעבר, להתחבר לאיראן ולחיזבאללה אז גם הסגן של יחיא סינוואר יושב בביירות תחת החסות של חיזבאללה, נוסע מביירות לטהראן, פשוט כמעט כל שבועיים יוצא מביירות לטהראן ובחזרה, מתאם את כל הפעילויות ורוב הכסף לחמאס היום מגיע מאיראן. כלומר הם חלק מאותו ציר, אותו ציר רשע ומבחינתנו ברור שחמאס הג'יהאד האסלמי זה חלק מהציר איראן וחיזבאללה".

כמו"כ, נשאל שר הביטחון: בנוגע להפרות סדר על הגדר, יהיה איזשהו שינוי מדיניות לפי מה שאני מבין?

בתשובתו אמר: "תראה, כמו שאמרתי עשינו הפקת לקחים, עשינו הערכת מצב, יש מסקנות ונפעל בהתאם לאותן מסקנות. אמנם קשה לדבר על העימות והטרור. תראה את כל הכלניות ואת הדרום שפורח, במקום שגם ברצועת עזה ההנהגה תעשה הכל על מנת שאנשים יוכלו לעבוד, להתפתח, הם דוחפים אותם לעוני וטרור. צריך להבין שעוני וטרור הולכים ביחד. חמאס זה הגוף שמונע התפתחות כלכלית בעזה, מונע צמיחה בעזה כי הוא יודע שהוא יכול לגייס מחבלים ומתאבדים אך ורק מתוך ייאוש ועוני, ולכן חמאס עושה הכל על מנת לשמר את הייאוש והעוני".

עוד נשאל ליברמן: "אתה חושב שחמאס הבין את המסר שלכם ביומיים האחרונים?, תשובתו הייתה: "תראה, אני לא צריך לנחש, לא רוצה לפרש, אני יודע אילו מסקנות אנחנו הפקנו, אילו לקחים אנחנו הפקנו ואנחנו נפעל בהתאם למסקנות ולקחים שלנו בלי קשר למה שחמאס הבין ולא הבין אבל אני בטוח שהם הרגישו את זה מהר מאוד".

לסיום, הוא נשאל על המצב בצפון הארץ: אפשר להסתכל קצת צפונה. אם יש חשש לוויכוח הנוכחי בין ישראל ללבנון. האם יהיה עימות צבאי?

שר הביטחון ליברמן השיב, "תראה, עוד פעם, יש דרך מקובלת לפתרון וויכוח מן הסוג הזה. אם הלבנונים לא רוצים פתרון ורוצים להמשיך להתווכח, הם ללא ספק רק יפסידו מזה".
אביגדור ליברמן חיילים עזה מטען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד