כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הדיל למינוי היועמ"ש: גרסטל לא הסבירה מדוע לא דיווחה על הצעת השוחד, נשיאת העליון צפויה למסור עדות

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו שגרסטל אישרה אתמול בעדותה שקיבלה הצעה להתמנות ליועמ"ש אם תסגור את התיק נגד שרה נתניהו. היום נחשף ב"הארץ" כי גרסטל יידעה את חיות על ההצעה

בית משפט העליון. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
בית משפט העליון. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



השופטת בדימוס הילה גרסטל אישרה בעדות אתמול בלהב 433 שקיבלה הצעה לזכות בתפקיד היועמ"ש תמורת הבטחה לסגור את תיק המעונות נגד שרה נתניהו, כך לפי גורמים במערכת אכיפת החוק. לפי הגורמים, גרסטל אמרה שדחתה את ההצעה אך לא סיפקה הסבר מדוע לא העבירה את המידע למשטרה או ליועץ המשפטי לממשלה.

גרסטל מסרה עדות במשך מספר שעות ופירטה על נסיבות ההצעה של חברה, יועץ התקשורת אלי קמיר. על פי הערכות, במשטרה יגבו את עדותה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כבר בימים הקרובים. מוקדם יותר התפרסם ב"הארץ" שגרסטל יידעה את חיות על דבר ההצעה זמן קצר אחרי שקיבלה אותה.

על פי דיווח ב"מעריב" הבוקר, מקורבו של ראש הממשלה ניר חפץ הוא זה שהניח את העסקה לפתחו של קמיר, וביקש מקמיר להעביר אותה לגרסטל. קמיר השיב לחפץ כי הוא לא מאמין שניתן להציע לגרסטל הצעה כזו, אך חפץ הפציר בו להעביר בכל זאת את דבריו. הוא אכן נפגש עם גרסטל באותו היום וסיפר לה על הצעתו של חפץ. לפי הדיווח, השופטת היתה מזועזעת מההצעה ודחתה אותה על הסף.

סנגוריתו של קמיר, עו"ד שרון קליינמן אמרה בעניין זה כי "אין כל פסול בפנייה לקידום מועמדות. הפסול הנטען הוא שהתמיכה במועמדות הותנתה בתנאי". ואולם, לדבריה, אין טענה כי קמיר, המשתף פעולה עם החקירה, יזם תנאי כלשהו. "הוא הסביר בחקירה שלו את השיחה שהוא קיים עם מר חפץ ושמבחינתו שום תנאי לא עמד על הפרק. הוא מכחיש מכל וכל את הטענה שהעביר לגרסטל הצעה כלשהי", אמרה והוסיפה כי קמיר "דיווח על שיחתו עם חפץ לגברת גרסטל כפי שהוא דיווח לה על כל שיחה שקיים בעניין מועמדותה".

קמיר וחפץ נחשבים ידידים קרובים. לפני מינויו של וינשטיין לתפקיד היועמ"ש, פורסמה במוסף "7 ימים" בידיעות אחרונות, בעריכתו של חפץ, כתבה מחמיאה לווינשטיין. קמיר שימש בשנות ה-90 כתב משפט של העיתון מעריב וסיקר תיקי שחיתות רבים. אחרי שפרש מעיתונות הקים יחד עם יועצו לשעבר של נתניהו, ישראל בכר, משרד ייעוץ אסטרטגי.

בנוסף לגרסטל, התמודדו על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לפני שנתיים גם מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר גיא רוטקופף ואביחי מנדלבליט, ששימש אז מזכיר הממשלה. לפי גורמים בוועדה לבחירת היועמ"ש, ראש הממשלה נתניהו הבהיר לנציגים בוועדה כי הוא אינו מעוניין בכך שגרסטל תיבחר.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".
הילה גרסטל להב 433 תיק המעונות שרה נתניהו אסתר חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד