כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בכשרות החרדים ראה"מ החליט סופית: היתר כללי לענף הכדורגל בשבת

בניגוד להסכם הקואליציוני, נתן היום ראש הממשלה נתניהו, השר חיים כץ והוועדה - היתר עבודה כללי בענף הכדורגל - בשבת • השרה רגב מגבה את ראש הממשלה ושר הרווחה: "אני מברכת על החלטת ראש הממשלה להסדרת עניין מתן ההיתרים"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



המפלגות החרדיות עצמו עיניים וההיתר למשחקי הכדורגל בשבת - יצא לדרך. לאחר סאגה משפטית ופוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר העבודה והרווחה חיים כץ, וחברי ועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת - שמו סוף לדרמה שהתחוללה סביב סוגיית משחקי הכדורגל בשבת והעניקו היום היתר כללי להעסקת עובדים בענף ביום השבת, וזאת תוך ניצול העובדה שאין למפלגות החרדיות חבר בוועדת ההיתרים.

כזכור, בסיכום של נתניהו עם המפלגות החרדיות הוסכם על "שמירת הסטטוס קוו" גם בסוגיית הכדורגל, מה שאיפשר לראש הממשלה להשאיר את המצב הקיים ולהתיר את ענף הכדורגל בשבת תוך גרימת חילול שבת המוני.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על ההחלטה: "אני מברכת על החלטת ראש הממשלה להסדרת עניין מתן ההיתרים למשחקים בשבת המאמצת את מסקנות הוועדה שהקמתי בראשות מנכ"ל משרדי, יוסי שרעבי, תוך שימור הסטטוס קוו הקיים. מדובר בהחלטה היסטורית לספורט הישראלי ולציבור שומרי המסורת בישראל".

לטענתה: "לאורך כל התהליך הדגשתי כי צריך לשמור על הסטטוס קוו כך שלא יגדל מספר המשחקים בליגת העל בשבת וכך שכל המשחקים בליגה הלאומית יסתיימו לפני שבת".

"משרד התרבות והספורט בראשותי ימשיך לפעול לקידום מהפכת תשתיות הספורט ולהגדלת כמות המתקנים בשנים הקרובות, דבר שיאפשר יותר משחקים מקבילים בימי חול ואי כפייה של עבודה בשבת", אמרה לסיום.

וועדת העבודה והרווחה הסמיכה את השר חיים כץ למתן היתרים למשחקי כדורגל בשבת.
כדורגל שבת חרדים משחקים בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד