י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב בוארון מזהיר במכתב: "מדובר כאן פשוטו כמשמעו בגיוס בנות"

הרב בוארון - מגדולי הרבנים הספרדים כותב מכתב על גיוס בנות ובו הוא מתריע כי הסכנה קיימת • "הרי שרוב ככל החלטות הועדה תהיינה כחותמת גומי להחלטת הפוקד לכפיית הגיוס"

הגאון הרב ציון בוארון. צילום: ארכיון
הגאון הרב ציון בוארון. צילום: ארכיון



לאחר שועדת חוץ וביטחון אישרה את תקנות חוק בנושא הועדה לבחינת פטור שניתן למיועדת לשירות ביטחון - תקנות גיוס הבנות, מפרסם היום הרב ציון בוארון מגדולי הרבנים הספרדים מכתב בו הוא כותב כי "מדובר כאן פשוטו כמשמעו בגיוס בנות".

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' כותב הגר"צ בוארון ומפרט את התקנות שאושרו: "אל עם ישראל! בארץ ומחוצה לה! מהות התקנות החדשות אודות פטור בנות מגיוס על פי התקנות החדשות מיום שלישי כ"ח שבט (13.2.18) יכול כל פוקד בלשכת הגיוס להביא לגיוסה של כל בחורה דתית תוך זמן קצר. הפוקד יגיש בקשה מנומקת על ביטול הפטור לוועדה המיוחדת אשר תחליט אם אכן הבחורה היא שומרת מצוות".

"בוועדה חמשה חברים וכדלהלן: א. יושב ראש (במעמד של שופט). ב. שני חברים מתחום ניהול כח אדם בצה"ל (קרי: אנשים מלשכת הגיוס). ג. נציג הרבנות הראשית. ד. רב צבאי".

"בחירת חברי הוועדה נתונה לסמכותו ושיקול דעתו של שר הביטחון ואשר ברור כמעט בלא ספק כי חברי הוועדה כולל הרב הצבאי אמורים להיות כאלה אשר השקפתם היא ברוח השקפתו של שר הביטחון. ואשר לצערנו כבר נוכחנו בעמדתו ביחס לשבת, ואשר בוטאה גם בהפגנתיות פומבית חריגה ותקשורתית על אף היותו שר בממשלת ישראל".

הוא ממשיך וכותב "כך שבאופן שכמעט שאינו משתמע לשתי פנים" כותב הרב בוארון "הרי שרוב ככל החלטות הועדה תהיינה כחותמת גומי להחלטת הפוקד לכפיית הגיוס".

"גם אם יתחלף שר הביטחון, עדיין אין ביטחון שלוועדה אכן יבחרו אנשים בעלי דעה ניטרלית והמבינים את מצב נפש הבחורה ומשפחתה לאשורו".

"לבחורה המעומדת לגיוס ניתן זמן תגובה על החלטת הפוקד זמן של עשרה ימים בלבד. כאשר עליה להגיש מסמכים וראיות על היותה שומרת מצוות (דבר אשר כשלעצמו מסובך להגיש "מסמכים" על שמירת תורה ומצוות) יו"ר הוועדה רשאי לתת אורכה נוספת של לא יותר משבעה ימים נוספים וגם זאת בספק גדול אם אכן ינתן זאת".

לסיום כותב הרב "ובכן שידע הציבור כולו כי למעשה מדובר בביטול מעיקרו של חוק פטור הגיוס לבנות דתיות. מדובר כאן פשוטו כמשמעו בגיוס בנות! דבר שנאסר על ידי כל גדולי ישראל בבחינת: יהרג ולא יעבור מרוב חומרת איסורו".

"ועל זאת אנו מתריעים וזועקים! וכאשר לצערנו נציגי הציבור החרדי והדתי שותקים", סיים הרב את מכתבו.





גיוס בנות הרב ציוון בוארון מכתב תקנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד