י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת בזק: שלמה פילבר, המנכ"ל שהצניח נתניהו, במגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה

פילבר, שמונה ב-2015 על ידי נתניהו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, נתון במעצר מאז יום ראשון. הוא חשוד בין היתר בלקיחת שוחד ושיבוש הליכי משפט

בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' ושלמה פילבר. צילום: פלאש 90 ואייל טואג themarker
בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' ושלמה פילבר. צילום: פלאש 90 ואייל טואג themarker



מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר במגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה. פילבר נתון במעצר מאז יום ראשון. הוא חשוד בין היתר בלקיחת שוחד ושיבוש הליכי משפט.

סנגורו, עו"ד יובל נחמני, טען בדיון בהארכת מעצרו ביום ראשון כי פילבר כבר נחקר בנוגע לחשדות אלה בעבר: "פילבר הוא עובד הציבור היחיד שנחקר בפרשה בגלגולה הראשון. הטענה היתה שהוא סטה מהשורה בכך שנתן הקלות לבזק, אבל פילבר טען שכשבוחנים את ההחלטות שלו באופן מהותי, הרשות אינה מצליחה להצביע על חוסר התאמה או ענייניות".

זה אינו מעצרו הראשון של פילבר, שכן הוא נעצר גם בפרשת בזק, ממצאי החקירה ברשות ניירות ערך העלו חשד ממשי שהוא פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת כדי להעביר לבזק מסמכים מסווגים וניירות עמדה פנימיים, תכתובות ומסמכים מדיונים פנימיים.

פילבר, על פי החשד, הסתיר זאת מהגורמים המקצועיים והמשפטיים של משרד התקשורת. עוד עלה בחקירת בזק הראשונה כי אנשי בזק נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים שהדליף להם והוסיפו עליהם תיקונים.



ברשות טוענים כי אספו ראיות המצביעות על כך שפילבר פעל במסגרת תפקידו בדרכי מרמה לקידום האינטרסים של בזק במשרד התקשורת. ממצאי החקירה העלו, לפי הרשות, חשד ממשי כי פילבר פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת כדי להעביר לבזק מסמכים מסווגים, ניירות עמדה פנימיים, תכתובות ומסמכים מדיונים פנימיים - פעולות שהסתיר לכאורה מהגורמים המקצועיים והמשפטיים של משרד התקשורת. על פי טענת הרשות, בחקירה עלה כי אנשי בזק נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים שהדליף להם והוסיפו עליהם תיקונים.

פילבר (54) מונה ביוני 2015 על ידי ראש הממשלה ושר התקשורת דאז, בנימין נתניהו, למנכ"ל משרד התקשורת. הוא מורחק ממשרד התקשורת מאז מעצרו בתחילת יולי בגין חשדות לעבירות של מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. באוקטובר הוא הודיע לנציבות שירות המדינה כי הוא משעה את עצמו באופן זמני ממשרד התקשורת, ללא צורך בשימוע.

פילבר ניצל את ההודעה ששיגר באוקטובר לנציבות, באמצעות באי כוחו, עוה"ד יובל נחמני ודרור ארד-אילון, כדי להתייחס לחקירה שהפלילית שמתנהלת נגדו: "הגיעה העת להעמיד דברים על דיוקם. מזה כמה חודשים נפגע באופן אנוש תפקודו של משרד התקשורת בשל חקירה אודות אירועים שכלל אינה מהווים עבירה פלילית. מדובר בחקירה יוצאת דופן וחריגה בכל קנה מידה. לראשונה, נבחן שיקול הדעת המקצועי של מנכ"ל משרד ממשלתי, באספקלריה של הדין הפלילי, וזאת על אף שאינו חשוד בכך שעמד בניגוד עניינים. באופן חסר תקדים, המשיכה החקירה להתנהל על אף שהוכח במהלכה כי המנכ"ל אינו חשוד בכך שקיבל או ציפה לקבל טובת הנאה או ששקל אינטרס אישי בגדר החלטותיו".
שלמה פילבר שאול אלוביץ' בנימין נתניהו פרשת בזק עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד