י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אנטוורפן סוערת: האם התקבלה הוראה לאסור לימודי ליבה בביה"ס?

עובד בבית ספר יהודי באנטוורפן טוען כי ביה"ס הורה לו במכתב - "אסור ללמד את התלמידות על נושאים הנוגדים את ההלכה" • הנהלת בית הספר טוענת מצידה: "המכתב מזויף ואינו מייצג את ערכי בית הספר" • בבלגיה קוראים לפתוח בחקירה נגד ביה"ס

בית הספר 'בנות ירושלים'. צילומסך מתוך ערוץ ATV הבלגי
בית הספר 'בנות ירושלים'. צילומסך מתוך ערוץ ATV הבלגי



אחרי לונדון - הגיע תורה של אנטוורפן, בית ספר חרדי לבנות בעיר בה מתגוררים כמה מאות משפחות חרדיות - מתנער ממכתב שעל פי טענת אחד העובדים הגויים - נשלח אליו ממוסד, ובו נכתב כי "אסור לדבר עם התלמידות על דברים לא צנועים ועל אבולוציה".

בלונדון, מתמודדים כבר כמה חודשים בבתי הספר ובתלמודי התורה עם הדרישה של משרד החינוך האנגלי ללמד את הילדים דברים הנוגדים את ההלכה ואת ההשקפה היהודית, תורה של אנטוורפן - לא איחר לבוא.

מכתב שנשלח מטעם בית הספר, כך על פי טענת העובד - לכלל המורים הלא יהודים המלמדים בבית הספר מקצועות חול, דורש מהם שלא ללמד נושאים מסוימים הנוגדים את ההלכה היהולים ואשר נכללים בתוכנית הלימודים הממשלתית. העיתון 'גאזה ואן אנטוורפן' הבלגי דיווח אתמול על המסמך שהכותרת היא "הוראות כלליות".

המכתב הוביל קריאות לשרת החינוך הפלמית, לפתוח בחקירה נגד בית הספר 'בנות ירושלים'.

בית הספר 'בנות ירושלים' הוא בית ספר ציבורי במימון מלא של משרד החינוך הפלמי, ותוכנית הלימודים הנדרשת על ידי המדינה כוללת לימוד הוראה, אבולוציה והיסטוריה, את לימודי היהדות מלמדים מורים חרדים, המורים הלא יהודיים הם עובדי משרד החינוך, והם אמורים ללמד את מקצועות הלימודים הכלליים, כשבחלק מתוכנית הלימודים ישנם נושאים שהחרדים לא מלמדים עליהם.

בהודעה שפרסם בית הספר 'בנות ירושלים' נאמר כי המסמך הוא "נגד כל מה שבית הספר מייצג, והוא אינו מסמך רשמי של בית הספר, עובד בית הספר אכן הדפיס את המסמך, אך לעובד נמסר כי המסמך לא עומד בערכי בית הספר".

האתר JTA מדווח כי בית הספר עמד תחת הזרקורים כבר בשנת 2012, מאחר והנהלת בית הספר התעלמה מהוראה של משרד החינוך ללמד את התלמידות על אבולוציה וכו'.
אנטוורפן בתי ספר יהודים לונדון ליבה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד