כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סערה בישיבה: ההורים התבקשו לבטל את הוראת הקבע

סערת ישיבת 'יסודות' הדרומית אינה יורדת, לאחר שמחר היה צריך להתקיים דיון בבית המשפט - ובוטל עקב כך שאחד הצדדים עדיין לא מוכן • כעת, מבקש הרב אברהם זיאת מההורים - לבטל את הוראות הקבע

ישיבת יסודות. צילום ארכיון
ישיבת יסודות. צילום ארכיון



מתח בישיבה הספרדית 'יסודות' במושב הדרומי, לאחר סכסוך מתמשך בין צוות רבני הישיבה להנהלה - משפחת זיאת, היה הנושא צריך להגיע מחר (רביעי) לפתחו של בית המשפט, אך היות ואחד מהצדדים לא מוכן מספיק הוחלט לדחות את המשפט למועד מאוחר יותר.

כזכור, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מנהל הישיבה הרב אברהם זיאת הודיע לפני מספר חודשים על סגירת הישיבה, אך צוות הרבנים לא נשמע לבקשתו והחליט אחרת ואף דאג שכל הורי הבחורים יעבירו את הוראות הקבע לעמותה נפרדת ממשפחת זיאת, ובכך ממשיכה הישיבה להתקיים עד היום.

בישיבה אין משכורות לצוות הרבנים אך הוראות הקבע מכסים את הצרכים הבסיסיים של בני הישיבה.

נשיא הישיבה הרב יהודה זיאת אף הודיע אז שהישיבה תמשיך כרגיל והיא לא נסגרת ובכך הישיבה המשיכה להתנהל עם גיבוי מסוים ממשפחת זיאת אך לא תחת השפעה של בניו.

היום (שלישי) התהפכו היוצרות, מנהל הישיבה הרב אברהם זיאת שלח הודעה לכל הורי הבחורים ובה הוא מבקש מהם לבטל את הוראות הקבע שנתנו לעמותה החדשה, הוא צירף לכך הסכמה מאת דיין בית הדין הרבני הגאון רבי שלמה בן שמעון.

בהקלטה נשמע הרב יהודה זיאת אומר שהישיבה ניתנה לבניו הרב שמעון והרב אברהם זיאת והוא מגבה את בניו באופן מלא ואומר בצורה ברורה שהם ינהלו את המוסדות כמו שהם מבינים ואין לאף אחד שום רשות לנהל את הישיבה.

ההקלטה המלאה


בהקלטה נשמע הקריין אומר שכל שיתוף פעולה עם גוף אחר זה סיוע לגזל גמור, ומי שכבר חתם עליו לבטלו בדחיפות.

מצד שני טוענים להגנתם רבני הישיבה שבהוראת הגרמ"ה הירש וכן הדיין הגר"י סילמן הישיבה אינה מחויבת למשפחת זיאת כלל בהנהגת הישיבה.

ולאחר שאין הכרעה בדין תורה בחרו הצדדים ללכת לבית המשפט.
ישיבת יסודות הרב יהודה זיאת הוראות קבע מאבק רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד