כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אוספים חתימות נגד ברית מילה: 6 שנות מאסר

אחרי איסלנד, גם בדנמרק מגבשים הצעת חוק שתגביל את קיום מצוות ברית מילה ביום השמיני פעילים מגייסים לצורך כך, 50,000 חתימות

ברית מילה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ברית מילה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עתירה: לאסור ברית מילה בדנמרק. העונש; עד 6 שנות מאסר.

פעילי זכויות אדם בדנמרק, החתימו קרוב ל-20,000 אנשים נגד עריכת ברית מילה לתינוק בן שמונה ימים. העותרים דורשים שברית המילה לא תעשה ללא פיקוח רפואי, אלא תתבצע רק על ידי רופא מומחה מבית החולים. החשש הוא כי המוהלים לא יוכלו לקיים את מצוות המציצה.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', העותרים חייבים להגיע תוך חמישה חודשים לעוד 30,000 חתימות בכדי שיוכלו להגיש את העתירה ולאור הקמפיין האינטנסיבי שהעותרים מובילים, הם ישיגו בקלות את כמות החתימות הנדרשת.

לאחר שישיגו את החתימות הנדרשות הם יביאו את הצעת החוק לפרלמנט, על פי הצעתם יהיה ניתן לבצע ברית מילה ללא רופא - רק באדם שמלאו לו 18 שנות חיים.

מי שייפגע מהחוק אם יעבור, הם 8,000 היהודים ועשרות אלפי המוסלמים המתגוררים בדנמרק. בנוסף, ההצעה מחמירה גם עם הורים המתגוררים בדנמרק יקיימו את הברית לבנים מחוץ לגבולות המדינה, הם צפויים לעמוד לדין כשישובו אליה.

כזכור, בחודש שעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי במדינת איסלנד בה מתגורר מיעוט יהודי של כ-250במספר, ועוד כמה מאות מוסלמים, הוגשה הצעת חוק דומה, לפיה ברית מילה תתבצע אך ורק בנוכחות רופא.
ברית מילה דנמרק הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד