י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • "היסטוריה בירושלים": אלפי יחידות דיור חדשות

"אנחנו לפני היסטוריה בירושלים שתיזכר שנים ארוכות קדימה", כך אומר ל'בחדרי חרדים' המועמד לראשות העיר, לקראת אישור התכנית הדרמטית היום וגם; "כשאהיה ראש העיר ירושלים, נגדיל את הרוב היהודי בעיר ונשאיר כאן את הזוגות הצעירים"

אילוסטרציה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים', הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, תביא היום (רביעי) לאישור תכנית דרמטית לבניית כ-3,000 יח"ד בשכונת גילה בעיר וכפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים'.

בשיחה עם מ"מ ראש העיר והמועמד לראשות העיר מאיר תורג'מן הוא אומר ל'בחדרי חרדים' כי "אנחנו לפני היסטוריה בירושלים שתיזכר שנים ארוכות קדימה", לדבריו, "אישור של 3000 יחידות דיור - זה חסר תקדים ואנחנו מרחיבים כאן גם את השליטה הדמוגרפית באזור וגם נותנים פתרון רחב היקף לזוגות הצעירים מכל המגזרים בעיר, כדי שיישארו איתנו כאן בירושלים".

תורג'מן שמשמש גם בתפקיד יו"ר הוועדה המקומית, אומר כי "רק כדי לסבר את האוזן למשמעות של הפרויקט הזה צריך להבין: בשנת 2016 נבנו בכל רחבי העיר 2,100 דירות וכאן אנחנו מאשרים בפעם אחת 3,000 זה אומר הכל על תנופת הבנייה ועל הכוונות שלי בתחום הזה".

לדבריו, "שכונת גילה לאחר שנים בהן לא הייתה בנייה חדשה, מקבלת רענון משני הכיוונים כעת, גם במורדות גילה 1,000 יחידות וגם עכשיו 3,000 נוספות".



תורגצילום: תורג
תורג


עוד אומר ל'בחדרי חרדים' כי "אני מאוד נרגש לקראת הדבר הזה, כיוון שאני יודע היטב את המחסור בדירות מצד אחד, ואת הרצון הגדול שלי ליצור פתרונות מצד שני ןהמקרה הזה הוא הצלחה גדולה מאוד".

"אני מתחייב שאהיה ראש העיר ירושלים תמשיך להיבנות בכל מקום אפשרי, נגדיל את הרוב היהודי בעיר ונשאיר כאן את הזוגות הצעירים, תוך תמהיל נכון של שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ויחידות דיור בדיוק כמו בתכנית הזו בשכונת גילה", אמר לסיום.



השטח בשכונת גילהצילום: השטח בשכונת גילה
השטח בשכונת גילה


התכנית נועדה להרחיב ולפתח את שכונת גילה בחלקה הדרום-מזרחי והיא מגדירה מתחמי מגורים, דרכים, שצ"פים - כ-40000 מ"ר, מבני ציבור - כ- 150000 מ"ר, מסחר - כ- 12500 מ"ר, ותעסוקה - כ- 14000 מ"ר, בהיקף רחב שישרת את השכונה.

התכנית מכילה כ-3,000 יח"ד חדשות, במבנים עד 8 קומות, כולל חניונים תת-קרקעיים וכי רבע מהדירות לא יעלו על 85 מ"ר, כשגודל דירה ממוצע יהיה 110 מ"ר.
יחידות דיור תכנון ובנייה מאיר תורג'מן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד