י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: השר כץ התגאה בפני 'יש עתיד' על הרחבת חילול השבת

בתגובה להצעת חוק של 'יש עתיד', התגאה שר התחבורה ישראל כץ ברפורמת מוניות השירות שלדבריו תאפשר תחבורה ציבורית רחבה בשבתות ובחגי ישראל, באישור המפלגות החרדיות • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שר התחבורה ישראל כץ ממשיך לנופף עם רפורמת מוניות השירות שלדבריו תאפשר תחבורה ציבורית רחבה בשבתות ובחגי ישראל, באישור המפלגות החרדיות. בתשובה להצעת חוק של 'יש עתיד' המבקשת להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בא מועצה מקומית קיבלה החלטה על כך.

לדבריו של השר כץ, "אני חייב לומר: שאני פועל לתת פתרונות שהם בגדר הסטטוס קוו וכרגע אנחנו החלטנו וחוקקנו חוק שהוא אושר בכנסת – פה אחד, רפורמה גדולה בתחום מוניות השירות, דבר שיאפשר מצד אחד לשמור על הסטטוס קוו ויאפשר במהלך השבוע שימוש במוניות שירות באמצעות שילובם בכרטיס הרב קו כחלק מהרב קו המסובסד וכחלק ממערך האוטובוסים, על מנת לתת פתרונות לביקוש הרב ולאפשר למוניות השירות, בדיוק כמו היום לעבוד גם במהלך סוף השבוע".



כץ הוסיף כי בעקבות הרפורמה, תורחב הפעילות של המוניות באופן משמעותי, בשבת ובחגי ישראל: "יהיו הרבה יותר מוניות שירות בקווים שיותאמו לצרכים האמתיים הקיימים, אם זה בת"א בהרצליה או בכל מקום, והדבר הזה הוא בעצם יפעל לא כשירות ממלכתי, אבל הוא יפעל כמונית לכל דבר ואין שום ספק שגם יפתור הרבה מאוד צרכים של מי שירצה להשתמש".

"אז הנה", הוא הדגיש שוב: "מונית השירות, תיתן בעצם שירות במהלך סוף השבוע, כמו היום רק רחב יותר, ויותר מדויק: מונית שירות מכילה מספיק מקומות ובפועל ניתן לצמצם בהיקף משמעותי את הבעיה הזאת".

לדבריו, "מצד אחד, לשמור על הסטטוס קוו ולאפשר לציבורים לחיות כאן ביחד במדינה, בלי מהומות, בלי דברים ובלי מתחים, ומצד שני, אכן מהפכה מאוד גדולה באפשרות של ציבורים גם להשתמש במוניות השירות בסוף השבוע בהיקף הנדרש".

עוד הוסיף שר התחבורה: "לראשונה מזה הרבה שנים, הרפורמה מנתחת את הצרכים של המשתמשים וקווי השירות יהיו בהתאם לצורך, גם באמצע השבוע ובכלל – אז צפוי הצורך הזה לקבל מענה באמצעות השימוש במוניות שירות".

כץ הוסיף לסיום כי "אני חייב לומר שאני מאוד גאה על זה, מצאתי את הדרך לאחר התייעצות להביא להסכמה רחבה שמצד אחד פותרת את לב הבעיה ומצמצמת בצורה דרמטית את הבעיה של היכולת לקבל שירות בסוף שבוע, ומצד שני לשמור על הכללים שמדינת ישראל כמדינה לא מפעילה באופן ממלכתי שירות של תחבורה ציבורית בשבתות ובימי המנוחה. זה מענה ודרך מאוד נכונה, גם ברמה המקומית וגם הארצית".
מוניות השירות ישראל כץ חילול שבת יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד