י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רבה של גייטסהד החרדית: "יהודים יעזבו את אנגליה, זה מצב חירום"

על רקע סערת לימודי הליב"ה במוסדות החרדיים באירופה: הרב צימרמן, אומר בראיון לתקשורת כי המצב מחמיר ויהודים יאלצו לעזוב • "אם זה לא יטופל אנחנו לא נוכל להישאר שם" • כזכור, בימים האחרונים הגיעה הסערה גם לעיר אנטוורפן בבלגיה

צילומים: רויטרס ויוטיוב
צילומים: רויטרס ויוטיוב



אחד הרבנים הבולטים של היהדות החרדית באנגליה, הרב שרגא פייבל צימרמן חושש ממשרד החינוך הבריטי, ואומר "יהודים יאלצו לעזוב את בריטניה".

הרב, מדבר על הנושא שהיהודים החרדים באירופה מתמודדים איתו במספר מדינות, מוסדות חרדיים חייבים ללמד את התלמידים על דברים שעליהן נאמר "יהרג ואל יעבור" ועל כפירה, התלמידים חייבים ללמוד על אבולוציה, ועל כך שיש מספר אפשרויות בהן נברא העולם. את הדיווח מביא האתר 'ג'ואיש כרוניקל'.

הרב צימרמן מראשי הרבנים בבריטניה שמכהן כרב של העיירה החרדית גייטסהד הוסיף "התערבות המדינה בחינוך הדתי הוא הנושא החמור ביותר שעומד בפני היהודים בבריטניה מאז הגירוש של המלך אדוארד הראשון לפני יותר מ-700 שנה, יהודי אנגליה מרגישים שהם במצב חירום".

"אני מאמין שזו הבעיה הרצינית ביותר שעומדת בפני היידישקייט באנגליה", אמר הרב בראיון לעיתון האמריקאי החרדי 'עמי'. הרב הוסיף: "ואם זה לא יטופל אנחנו לא נוכל להישאר שם".

הרב תקף את השמאל, ואמר "הם פרוגרסיביים ולא מרוצים שהשיגו שוויון של דברים שנחשבו פעם למחלת נפש או לפשע, הם רוצים להכריח את כולנו לקבל אותם".

הרב צימרמן אמר כי רבנים בכירים נוספים מרחבי הארץ הסכימו לאחרונה על הצורך להראות חזית מאוחדת נגד הכוונה להכריח את החרדים ללמד את הדברים הללו.

כזכור, בימים האחרונים הגיעה הסערה גם לעיר אנטוורפן הבלגית שסערה על רקע קריאות לפתוח בחקירה נגד בית הספר החרדי 'בנות ירושלים' שמונע לימוד דברים אסורים בתוכנית הלימודים.
לונדון אנגליה מצב חירום בתי ספר לימודי ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד