י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקטינים שהותקפו - התלוננו: לא עמד בתנאים

נגד חשוד בתקיפת אח ואחות בירושלים הוגשה תלונה במשטרה לאחר שלא עמד בתנאים שהוצבו לו בתמורה לאי הגשת תלונה במשטרה • בין היתר: לא לעלות לתורה ולהתחתן

חשוד בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
חשוד בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: צעיר בן 22 משכונה חרדית בירושלים נעצר בחשד לתקיפה של אח ואחות, שכניו. רק לאחר כשנה וחודשיים, לאחר שלדבריהם לא עמד בתנאים, הגישו תלונה ומעצרו הוארך.

לפני כשנה וחודשיים, ילדים סיפרו להוריהם כי צעיר תושב השכונה, מכר של המשפחה, פגע בהם בניגוד לכללי ההלכה וחוקי המדינה. הורי הילדים והורי החשוד, הגיעו להסכמה כי לא תוגש תלונה למשטרה, וזאת תחת שורה של תנאים.

לדברי פרקליטו של החשוד, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בין התנאים שהוצבו בפניו, החשוד התחייב בין היתר שלא יעלה לתורה בבית הכנסת; שלא ישהה בשכונת רמות למשך חצי שנה; שיקבל טיפול ושיתחתן. אולם לטענת המשפחה, החשוד לא עמד בתנאים שהוצבו לו.

בעקבות כך, אבי המשפחה הגיש תלונה במשטרת לב הבירה והחשוד נעצר אתמול (שלישי) אחר הצהרים. מאז, נחקרו הקטינים על ידי חוקרי ילדים, וגם בני משפחתם מסרו עדות. יחד עם זאת, במשטרה מודעים לכך שהחשוד היה בטיפול פסיכולוגי, כאשר לדברי פרקליטו אצל מטפל ידוע בקהילה החרדית, ולדבריו החשוד אף התארס זה מכבר ואמור להתחתן בתחילת החודש הבא.

במהלך החקירה שנפתחה תוך עדכון גורמי הרווחה, נאספו על ידי חוקרי המשטרה ראיות וממצאים נוספים והבוקר החשוד הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה אבי שבתאי הגיש לשופטת את גרסתו המפורטת של החשוד.

לדברי עורך הדין, החשוד מסר לחוקרים גרסה מלאה על המעשים, "הוא לא הרחיק עצמו מהאירוע, לא שיווה לזה כוונה פלילית" אמר, "למרות שהצטער לפני הנער ומשפחתו על סוג המעשה שהיה". פרקליטו ביקש לשחרר את מרשו למעצר בית למשך מספר ימים, תוך שהוא מציין כי בזמן זה יוכל להתעסק עם חתונתו ההולכת וקרבה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי השופטת מיקה בנקי אמרה ש"חומר החקירה מקים חשד סביר בעוצמה גבוהה למיוחס למשיב", בין השאר על פי הודאתו בחלק מהמעשים. עוד אמרה כי השיח בין משפחת הפוגע לכאורה למשפחת הנפגעים, "אין בעצם קיומו של דין ודברים בין הצדדים ובהגשתה המאוחרת של התלונה כדי להמעיט מהמסכונות הנשקפת מהמעשים" של החשוד וקיבלה את בקשת המשטרה במלואה, כך שמעצרו הוארך בחמישה ימים עד ליום ראשון.

במשטרה מציינים כי עבירות קשות וחמורת, ובדגש נגד קטינים "הינן מהקשות והרגישות בהן משטרת ישראל מטפלת וחוקרת, תוך חתירה למיצוי חקירה מקצועי בזמן קצר ושימוש במגוון כלים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כל זאת לצד הרגישות הנדרשת אל מול הקורבנות, ובמטרה להגיע לחקר האמת ולהביא את החשודים לדין" אמרו.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
מעשים חמורים הארכת מעצר בית המשפט פגיעה בילדים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד