כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פילבר: נתניהו הנחה אותי לעזור לבזק, קיבלתי הוראות ומילאתי אותן

לפי פרסום חברת החדשות, אמר פילבר למקורביו כי "בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון. הייתי שבוי"

חברת החדשות
חברת החדשות



חברת החדשות פירסמה הערב (ד') חילופי דברים בין מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, למקורביו בנוגע לתיק 4000, לאחר שחתם על הסכם עד מדינה. לפי הפרסום, טוען פילבר כי "בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי. שלחתי לבזק טיוטות של מסמכים, הם עברו על הטיוטות, כתבו תיקונים".

אתמול, לפני שנחתם הסכם עד המדינה, סיכם פילבר עם החוקרים את ראשי הפרקים של עדותו וכעת הגיע השלב למסור עדויות מפורטות יותר. ההליך צפוי להימשך ימים, שבמהלכם פילבר ימשיך להיות עצור. בסביבתו מספרים כי "הוא שלם עם עצמו ועם המהלך להפוך להיות עד מדינה".

באחד המקרים שמתאר פילבר, לפי הפרסום, הוא נסע עם בנימין ושרה נתניהו לאיטליה במסגרת תפקידו הראשון במשרד החוץ. בפגישה שנערכה אז בין נתניהו לברלסקוני, נתן האחרון לנתניהו שעון במתנה. "הייתי אז היועץ של ביבי, ואמרתי לו 'אינך יכול לקחת את השעון, תן לי את השעון, אדווח עליו ואפקיד אותו'. באותו ערב, שעות אחרי הפגישה, נקראתי לחדרם של בני הזוג נתניהו. שרה צרחה עלי שהיא רוצה את השעון בחזרה. נבהלתי, אבל אמרתי לה: 'אני לא יכול לתת לכם את השעון, רשמתי אותו כמתנה, דיווחתי עליו, הוא כבר נשלח בדואר דיפלומטי'... אחרי שבועיים נתניהו הזמין אותי לפגישה פיטר אותי אחרי שאמר לי 'אני צריך מישהו יותר מקצועי ממך'.

"זאת החוויה לעבוד אצל נתניהו, ברור שכשאתה עובד אצלו, אם אתה לא מבצע את מה שאומרים מורידים לך את הראש. לכן נכשלתי כאן, כי היה ברור לי שאני צריך למלא הוראות". סיכם פילבר את מסקנותיו מהסיפור.

אחרי מה שקרה, פילבר לא ציפה שיזכה לעבוד שוב אצל נתניהו. לדבריו, על פי הפרסום, הסביבה הזהירה אותו מלקבל את תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. אבל הוא לא הקשיב: "בשבילי זו היתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד". לפי הדברים שאמר פילבר למקורביו, אפשר להבין למה הוא ראה בכך הגשמת חלום: "אני מעריץ אותו, אני חושב שהוא מנהיג ענק, אני בטוח שנתניהו מגן על עם ישראל. אני חושב שהוא מנהיג ענק ואין לו תחליף. אני מעריץ את ביבי, אני חושב שהוא גאון, שאין שני לו".

ואולם בסופו של דבר פילבר נשבר. "החוקרים אמרו לו 'אנשים סביבך התעשרו, אלוביץ' עשה מיליונים, קמיר קיבל ריטיינר מטורף, חפץ עשה עסקים בכל העולם, אתה האידיוט היחידי. פקיד ממשלתי מושעה, מקבל חצי מהשכר'. החוקרים הבהירו לו שמזה הוא לא יתאושש", סיפרו מקורביו לחברת החדשות על ההחלטה לחתום על ההסכם.
פרשת בזק שלמה פילבר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד