כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שר החינוך חשף: חתן פרס ישראל לפיזיקה הוא אביו של העו"ד החרדי המקורב להגר"ח קנייבסקי

פרופ' הבלין, שפורסם כ"מדען הישראלי המצוטט ביותר בעולם", הוא אביו של עורך דין החרדי הידוע ר' מנחם הבלין - ממקורביו של הגר"ח קנייבסקי

פרופ' הבלין עם הגר"ח קנייבסקי. (באדיבות המצלם)
פרופ' הבלין עם הגר"ח קנייבסקי. (באדיבות המצלם)



זכיה לא מפתיעה: שר החינוך נפתלי בנט חשף השבוע את שמו של הפרופ' שלמה הבלין שנבחר לזוכה בפרס ישראל בתחום חקר הפיזיקה.

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "פרופ' שלמה הבלין הוא בין פורצי הדרך של מספר תחומים בפיזיקה סטטיסטית והשלכותיה במערכות מורכבות בשטחים שונים. הבלין עוסק בהכללה של הידע בתחומים פיזיקליים לתחומים רחבים ביותר כגון: רשתות חברתיות, רשתות טכנולוגיות, רשתות כלכליות, מערכות פוליטיות, מערכות פיזיולוגיות ותפקוד DNA.

עוד הוסיפו כי "מבין כלל המדענים הישראליים, פרופ' הבלין הינו המצוטט ביותר על ידי המדענים ברחבי העולם. הוא מקדיש מזמנו וממרצו להנחלת מדע עכשוי לנוער ותורם רבות ליצירת קשרי מדע בין הארץ לעולם".

פרופ' הבלין נחשב לאחד מאושיית עולם המדע הישראלי. מלבד מעמדו האקדמי הוא ידוע גם כת"ח ובקי בש"ס. משפחתו אף היא ממשיכה את דרכו כשילדיו נחשבים לבכירים בעולם הרפואה והמדע. אחד מבניו הוא עו"ד מנחם הבלין, שזוכה אף הוא להערכה רבה בתחום המשפטי.

עו"ד הבלי, נבחר בין השאר לשמש כחבר ועדת סל התרופות 2018 לצד ועדות חשובות נוספות, אך מה שפחות ידוע הוא שהוא נחשב למקורב ביותר לשר התורה הגר"ח קנייבסקי, בפניו הוא נוהג להעלות את שאלותיו בתחומים ההלכתיים או בנושאים אחרים.
שלמה הבלין חתן פרס ישראל פיזיקה הגרח קנייבסקי מנחם הבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד