י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חסידי חב"ד וסאטמר רקדו ביחד עם הקוזקים באוזבקיסטן

שרשרת אירועים מרוממים בטשקנט בירת אוזבקיסטן בראשות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר והנגיד לוי לבייב • מקווה טהרה חדש נחנך במרכז העיר יחד עם חסידי חב"ד וסאטמר שהגיע לחנוך את המקווה ופצחו בריקודים • צפו

חסידי חב"ד וסאטמר רקדו ביחד עם הקוזקים באוזבקיסטן



הכינוס השנתי של רבני וראשי קונגרס יהדות בוכרה, נערך בירושלים, וסיומו היה בעיר טשקנט בירת אוזבקיסטן, לאחר יומיים שעברו על המשתתפים שבאו ונקבצו יחד, כשאליהם מצטרפים יהודי בוכרה מקומיים, בראשות רבה של אוזבקיסטן ושליח חב"ד הרב ברוך אברמצייב.

רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע ממוסקבה בראש משלחת נכבדה, כדי לקחת חלק בשרשרת האירועים המרגשים, החל מקביעת מזוזה בבית הכנסת 'גרבנובה' שבמרכז העיר טשקנט, אשר שופץ וחודש, וכלה בחנוכת מקווה טהרה חדש במרכז העיר.



במפגש עם המופתי הראשי וראשי הממשל, דן הרב לאזאר לגבי יחס השלטון אל הקהילה היהודית ואל כלל יהודי המדינה, והובעה תודה על יחס מכובד והוגן לחיים יהודים מלאים, הבאים לידי ביטוי בפעילות היהודית במדינה, בה חיו במשך מאות שנים דורות מבורכים של יהדות בוכרה המפוארת, וכעת - לאחר שבעים שונות קומוניזם - חזרה עטרה ליושנה.

גולת הכותרת של האירועים, הייתה בחנוכת מקווה 'מי אולגה' לזכותה של מרת אולגה לבייב, רעייתו של הנגיד לוי לבייב נשיא הקונגרס. מקווה אשר נבנה בשיא ההידור והיופי בתרומתו, יחד עם ׳קרן מקוואות׳ בראשות הרה"ח ר׳ אברהם מאיר שווארץ מוויליאמסבורג, אשר ידיו רב לו להרבות טהרה בקרב ישראל, ואף הגיע אישית להשתתף במעמד, יחד עם קבוצת ידידים חסידי סאטמר אשר נטלו חלק יחד בהקמת המקווה.

























































































חסידי חבד הרב בערל לאזאר בוכרה מקווה חסידי סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד