כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מוזס בראיון ל'בחדרי': "גפני מעולם לא אמר שהמועצת של 'דגל' הורתה להצמיד את התקציב בגיוס"

מהלומות בתוככי המפלגה האשכנזית; לאחר שפורסם בשמו של גפני כי המועצת הורתה לח"כים להתנות את התמיכה בתקציב בחוק הגיוס, יו"ר הסיעה מכחיש בנחרצות את הדברים בראיון ל'בחדרי חרדים': "הפרסומים אינם נכונים" והוא נרגש "זה יום גדול"

מוזס בראיון ל'בחדרי': "גפני מעולם לא אמר שהמועצת של 'דגל' הורתה להצמיד את התקציב בגיוס"
פלאש 90 מורן כהן



אש ותמרות עשן בסיעה האשכנזית: הבוקר (ראשון) פורסם כי ח"כ משה גפני אמר בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שמועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הורו לח"כים להצמיד ולהתנות את התמיכה בתקציב המדינה בחוק הגיוס. אלא שיו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכחיש את הדברים בחריפות בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו של מוזס: "הפרסומים על כך שכביכול ח"כ משה גפני הציג בישיבת הסיעה את עמדת מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שיש להצמיד את חוק הגיוס לתקציב המדינה – אינם נכונים".

"בישיבת הסיעה התקיים דיון מעמיק וענייני סביב הסוגייה", ממשיך מוזס בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "לאחר שהנושא הועלה על ידי סגן השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת ישראל אייכלר. באופן ברור אני אומר: הוראת גדולי ישראל כלל לא הועלתה בישיבה על ידי גפני. הדבר היחיד שנאמר בה הוא שצריך לעלות את הנושא בפני גדולי ישראל בכינוסם הערב".

לדבריו, "אני הזכרתי את מה שהיה בחוק הגיוס הקודם, שפניתי למועצת גדולי ישראל של 'אגודת ישראל' והיא הורתה לנו הח"כים להתנות את התמיכה בתקציב בחוק הגיוס. לבסוף, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט אל ישיבת מועצת גדולי התורה עם התחייבות ביד".

על מעמד כינוס המועצת הערב אומר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ל'בחדרי חרדים' כי "אני מתרגש מאוד. זהו יום גדול. גדולי ישראל מנהיגי האומה יתכנסו יחדיו לדון בסוגיות הבוערות שעל סדר היום", לדבריו של מוזס, "מעבר לנושאי הגיוס ונושאים אחרים, יעלה על השולחן הערב גם סוגיית מצוקת הדיור במגזר החרדי. סוגייה שאסור אפילו לרגע לשכוח ממנה. זו המצוקה הגדולה שלנו".

כזכור, קודם לכן הבוקר הבהירו מלשכתו של גפני ל'בחדרי חרדים' כי "יש שיתוף פעולה הדוק בין הנציגים החרדיים בנושא חוק הגיוס, וכי הדרישה להצמיד את חוק הגיוס לחוק התקציב מתואמת מזה זמן רב בין גפני וליצמן".





יהדות התורה חוק הגיוס כינוס המועצת מנחם אליעזר מוזס משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד