כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חברי קונגרס אמריקנים לא הודיעו על ביקור - ונעצרו

חברי קונגרס אמריקאים שהגיעו במסגרת משלחת שבועית הבודקת את המצב בהר הבית נעצרו ע"י משטרת ישראל לאחר שאנשי הוואקף התלוננו עליהם • העיכוב נגרם גם לפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו

משטרת ישראל מעכבת חברי קונגרס בהר הבית. צילומסך מתוך טוויטר
משטרת ישראל מעכבת חברי קונגרס בהר הבית. צילומסך מתוך טוויטר



חברי הקונגרס הרפובליקנים סקוט טיפטון ודייויד מקינלי, נעצרו על ידי משטרת ישראל היום בבוקר בהר הבית, לאחר שאנשי הוואקף התלוננו לשוטרים כי חברי הקונגרס פגעו בעצי זית במקום.

את הדיווח הביא האתר 'Yeshiva world news', שני המחוקקים האמריקנים הם חלק ממשלחת שבועית שבודקת את המצב בהר, את המשלחת הוביל הרב חיים ריצ'מן ממכון המקדש.

לאחר שחברי הקונגרס הרימו ענף מעץ זית שהיה על הקרקע, התלונן שומר הווקף המוסלמי שליווה את הקבוצה בפני השוטרים, וחברי הקונגרס - שניהם בשנות ה-70 לחייהם, הורדו מהר הבית מיידית, ועוכבו למעלה מחצי שעה בתחנת המשטרה בהר הבית.

הם היו בדרכם לפגישה עם ראש הממשלה לפני שנעצרו, לאחר ששוחררו הם נפגשו עם ראש הממשלה והעלו את הנושא של חוסר החופש בהר הבית למי שאינו מוסלמי.

חברי הקונגרס אמרו לאחר ששוחררו כי "ישראל צריכה לזכור שיש לה ריבונות על הר הבית ולא של הוואקף, והגיע הזמן לספק חופש ליהודים ולנוצרים ולכל אלה שרוצים לבקר במקום".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת ביקורים הנעשים מדי יום בהר הבית, ביקרו הבוקר 2 תיירים, שטרם כניסתם להר לא הציגו עצמם בפני השוטרים כחברי קונגרס וקיבלו יחד עם שאר המבקרים תדרוך מקצין משטרה על כללי המקום בזמן הביקור כנדרש".

"למרות זאת, עת ביקורם בהר הבית, פעלו בניגוד להוראות המקום והרימו מספר עלים מהריצפה. בסיום הביקור כאשר יצאו מהר הבית שוטרים המוצבים במקום ביררו איתם את פשר מעשיהם תוך זיהויים ולקיחת פרטיהם והם שוחררו לדרכם".

"מן הראוי שאדם שהינו חבר קונגרס, יציג עצמו עת כניסתו להר הבית, וזאת כי על המשטרה לדעת על עצם הימצאותו על מנת להיערך לביקורו".

"יש להדגיש, כי במידה והיו חברי הקונגרס נקלעים לאירוע חריג, במהלך הביקור שהיה נובע מחוסר ידיעת המשטרה על זהותם, היו חיצי הביקורת מופנים כלפי המשטרה".

"כמצופה מכל מבקר באתר מורשת בכל העולם, ובמקרה זה בהר הבית הקדוש הן ליהודים והן למוסלמים, להתנהג עפ"י הכללי המקום".

"נדגיש כי משטרת ישראל פועלת במכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום הנהוגים במקום קדוש זה ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך".
חברי קונגרס עצורים הר הבית וואקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד