י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כינוס המועצת החסידית: על הפרק - חוק הגיוס

מועצת הרבנים של 'אגודת ישראל' מתכנסת בשעה זו לדון בנושא הבוער: תיקון חוק הגיוס לבנים ולבנות • בין המשתתפים: האדמו"רים מגור, מבעלזא, ויז'ניץ וצאנז

הרבי מגור בכניסה למועצת. צילום: משה ויסברג
הרבי מגור בכניסה למועצת. צילום: משה ויסברג



גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מתכנסים בשעה זו, בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים, בכדי לדון בסוגיית חוק הגיוס שעדיין לא חוקק מחדש לצד דיון על תקנות פטור גיוס בנות.

בימים האחרונים פקד מזכיר המועצת האגודאית הרב מרדכי שטרן את בתיהם של גדולי האדמו"רים. אמש, אף ישב במשך שעה ארוכה במעונו של האדמו"ר מגור.

המועצת כונסה לבקשתו של האדמו"ר מויז'ניץ ומזכיר המועצת העביר את הבקשה לאדמו"ר מגור כך גם נעשתה פנייה מצד ביתו של חבר המועצת - האדמו"ר מסלונים שדרש לכנס את המועצת על גיוס בנות.

(האדמו"רים בכניסתם לישיבת המועצת. צילום: בחדרי חרדים)


לישיבת המועצת הגיעו האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה ומודז'יץ.

האדמו"רים מויז'ניץ (מרכז), ביאלא, וערלוי נעדרים מישיבת המועצת, הרבי מויז'ניץ עקב חולשה והחלמה מהניתוח, הרבי מביאלא שוהה בצפת, והרבי מערלוי שטרם השתתף עד עתה מאז מונה.

בישיבה משתתפים נציגי הסיעה סגן השר ליצמן, סגן השר פרוש, ישראל אייכלר, ומנחם אליעזר מוזס. וכן ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

לב ליבו של הכינוס הוא חוק גיוס בנים - האם הוא יאושר קודם התקציב או אחריו. וגם בנושא התקנות של גיוס בנות. כמו כן, ידונו גם בנושא חילולי השבת שהתרבו לאחרונה ברחבי הארץ.

בפני המועצת יופיע הרב אברהם צבי רושגולד מהוועדה לפטור בנושא גיוס בנות, שמתעסק בעניין מאז שנת תשל"ח. הרב רושגולד יתן סקירה בפני גדולי ישראל.























מועצת אגודת ישראל חוק הגיוס גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד