כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ליצמן: אני בעד עובדים זרים בבתי אבות

שר הבריאות יוצא נגד גירוש מסתננים שעובדים במערך הסיעוד בארץ ואומר כי המהלך יביא ל"הגדלת היקפי התעסוקה של עובדים פלסטינים"

ליצמן. צילום: פלאש 90
ליצמן. צילום: פלאש 90



המאבק של בתי האבות הסיעודיים, בגיבוי איגוד בתי האבות צובר תאוצה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע על החלטתו להירתם למאבק של בתי האבות הסיעודיים, למען כוח אדם איכותי. המאבק אותו מוביל איגוד בתי האבות, נועד להבטיח שאוכלוסיית הקשישים בישראל, תהנה מטיפול מתאים לצרכיה.

במסגרת מאמציו להבטיח את הטיפול לקשישים הסיעודיים, פנה ליצמן במכתב לשרי הפנים והאוצר, בדרישה למנוע את גירושם מישראל של המסתננים שעובדים בבתי אבות. ולאשר במהלך מהיר, לבתי האבות להעסיק עובדים זרים בתחום הסיעוד.

במכתב ששיגר לוועידת איגוד בתי האבות, הודיע השר ליצמן, על התנגדותו לפתרון שמציע משרד האוצר, לפיו יועסקו פלסטינים בבתי אבות. ליצמן הודיע כי כחלק מההשקעה הכוללת של משרד הבריאות בתחום הסיעוד, הוא מתחייב להכשיר אחיות מעשיות עם סמכויות מתאימות.

ליצמן כתב: "לצד תמיכתי במבצע יציאה מרצון של עובדים שאינם חוקיים, מהלך זה יצריך התארגנות מחודשת ומהירה בגיוס מבקשי מקלט עם אשרות שהיה לתחום הסיעוד".

ליצמן הדגיש את התנגדותו לפתרון של עובדים פלסטינים: "תחום הסיעוד הוא עיסוק בדיני נפשות וקיים משנה חשיבות בהבאת עובדים אמינים וכאלו המקובלים על המשפחות. בהחלטת ממשלה בנושא הגדלת היקפי התעסוקה של עובדים פלסטינים בישראל מאזור יהודה ושומרון, נקבעה הרחבת המכסה של עובדים אלו לענף הסיעוד. מוסדות סיעודיים לא יכולים להסתמך על עובדים פלסטינים מהשטחים ולכן אני מתנגד לקליטתם".

רוני עוזרי יו"ר איגוד בתי האבות ודיור מוגן (א.ב.א) אמר: "אנחנו רואים בסגן שר הבריאות ליצמן, כאיש שהצעיד את מערכת הבריאות קדימה, ומתייצב לצדנו במאבק הנחוש לשיפור תחום הסיעוד בישראל. סגן שר הבריאות ליצמן, הוכיח שהוא לא נרתע ופועל ללא לאות מול משרד האוצר, לשינוי המדיניות ולמציאת פתרון הולם לעובדי בתי האבות".







גירוש מסתננים פליטים מערך הסיעוד ליצמן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד