י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המועצת החסידית החליטה: אולטימטום - לא, דרישה חריפה - כן

לאחר שעות של דיונים, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' קיבלה החלטות בסוגיות הבוערות • "תצא אמירה מאוד חריפה וחד משמעית להעביר כמה שיותר את חוק הגיוס לפני התקציב, אבל לא תצא הוראה של אולטימטום" • וגם: התקרית עם ליצמן ומזכיר המועצת

מועצת אגודת ישראל. צילום ארכיון: אלי סגל
מועצת אגודת ישראל. צילום ארכיון: אלי סגל



לאחר כשלוש שעות של התכנסות, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' צפויה לפרסם התייחסות למספר סוגיות אקטואליות שעל סדר היום, ובראשם סוגיית חוק הגיוס ונושא תקנות הפטור לחוק גיוס בנות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"רים הכריעו שלא להציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו - להתניית חוק הגיוס בתמיכה בתקציב, אך הם צפויים לפרסם מסר חריף וחד משמעי, על פיו, יש לעשות כל מאמץ שחוק הגיוס יקודם בהקדם יחד או קודם לתקציב המדינה.

(האדמו"רים בכניסתם לישיבת המועצת. צילום: בחדרי חרדים)


אחד הנוכחים בחדר אמר ל'בחדרי חרדים' כי "תצא אמירה מאוד חריפה וחד משמעית להעביר כמה שיותר את חוק הגיוס לפני התקציב, אבל לא תצא הוראה של אולטימטום על כך שחוק הגיוס יהיה לפני התקציב ואם לא – לא תהיה ממשלה". לדבריו: "הקו הוא - שלא יהיה אולטימטום, אבל כן אמירות חריפות ודרישות נחרצות".

בסוגיית 'גיוס בנות', צפויה לצאת אמירה חזקה בעניין של בנות שמצהירות על דתיותם, ועל כך שצה"ל שינה לאחרונה את מדיניותו. חברי המועצת החסידית ידרשו ויבקשו להחזיר את המדיניות הישנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במהלך הישיבה נשא דברים הרב אברהם צבי רושגולד חבר הוועדה המייעצת של פטור בנות מגיוס. הרב רושגולד פירט במשך חצי שעה בפני האדמו"רים וחברי הכנסת את הבעיות שיש לדבריו בגיוס בנות.

כמו"כ, נודע ל'בחדרי חרדים', כי נרשם עימות כלשהו בין הרב רושגולד לסגן השר יעקב ליצמן ולמזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן, לאחר שמזכיר המועצת העיר לרגע על דבריו ורושגולד השיב לו בתקיפות: "אתה רוצה שאסיים כעת את דבריי, אסיים כעת".

עוד נודע, כי קודם הישיבה, התגלעו חילוקי דעות בסוגיית גיוס בנות בין הח"כים, כשבאוויר ריחפה השאלה: האם באמת ישנן בעיות בנושא, אך כאמור הסוגיה הבוערת הובאה לשולחנם של מועצת האדמו"רים.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מויז'ניץ ביקש שבנו של האדמו"ר מסלונים - ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי יבוא לדבר ולהציג את העובדות בנושא גיוס הבנות, אולם, ראש ישיבת סלונים טען שהרב רושגולד מגור - הוא רשמית נקרא מהועדה שמטפלת בנושא גיוס בנות ולכן עדיף שהוא יגיע.



הרבי מגור בכניסה לישיבה. צילום: משה ויסברגצילום: הרבי מגור בכניסה לישיבה. צילום: משה ויסברג
הרבי מגור בכניסה לישיבה. צילום: משה ויסברג


בישיבת המועצת השתתפו האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה ומודז'יץ.

האדמו"רים מויז'ניץ (מרכז), ביאלא, וערלוי נעדרו מישיבת המועצת - הרבי מויז'ניץ עקב חולשה והחלמה מהניתוח, הרבי מביאלא בשל שהייה בצפת, והרבי מערלוי שמאז מונה - טרם השתתף בישיבות המועצת החסידית.

כמו"כ, בישיבה השתתפו גם נציגי הסיעה סגן השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, חברי הכנסת: ישראל אייכלר, ומנחם אליעזר מוזס. וכן ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.
מועצת אגודת ישראל חוק הגיוס החלטות המועצת גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד