כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

בשבעה על סבתו בת ה-102: הזמר הניח תפילין לבנו

סבתו של הזמר ליפא שמלצר הלכה ביום ראשון האחרון לעולמה והיא בת 102 • הבוקר הניח תפילין לראשונה בנו של הזמר, הקרוי על שם בעלה המנוח של הנפטרת • מי שכובד בהנחת התפילין היה בנה של הנפטרת - הדוד הרב חיים דב וייסברג • צפו

צילום: אברהם סורקיס
צילום: אברהם סורקיס



באירוע משפחתי ומצומצם שהתקיים הבוקר בארה״ב, בנו של הזמר החסידי ליפא שמלצר, נפתלי צבי, הניח היום תפילין בפעם הראשונה בחייו, לקראת חגיגת בר המצווה שלו שתערך בעוד כחודש.

מועד הנחת התפילין יצא באופן סימבולי בתוך ימי השבעה של סבתו של הזמר. הגברת וייסברג ע״ה נפטרה בתחילת השבוע בשיבה טובה והיא בת 102 בפטירתה.

חתן הבר מצווה קרוי על שמו של בעלה המנוח שנפטר לפני שנים. הסבתא שנפטרה אמש, היא אם אמו של הזמר הפופולארי.





צילום: אברהם סורקיס

מי שכובד בהנחת התפילין היה דוד של החתן, המקובל הרב חיים דב וייסברג. האירוע התרחשה בבית בו יושבים שבעה. האבלים, וביניהם הרב וייסברג שהניח את התפילין, ואחותו - אמו של ליפא.

לאחר פטירתה של סבתו האהובה, כתב שמלצר את הדברים הבאים: ״אני עצוב לבשר על פטירתה של הסבתא והסבתא רבתא שלנו, בובי וייסברג האהובה שלנו״.

״היית חלק מהעדיות החיות האחרונות, אם לא האחרונה שבהם, של ניצולי השואה״, הוסיף שמלצר. ״בגיל 102 היה לנו מספיק זמן ללמוד ממך ואת הכשרונות שלך. תחסרי לנו מאד״, חתם שמלצר.

שמלצר מספר ל״בחדרי חרדים״ כי הסבתא שנפטרה הייתה דור שישי לרבי מיילך מליזענסק זצ״ל. ״הפעם האחרונה שהיא איחלה מזל טוב,זה היה ביום שלישי בשבוע שעבר - לבן שלי״.





זהו בנו השני של ליפא שמלצר שחוגג בר מצווה. לרגל המאורע ולכבוד חג הפורים הקרב ישחרר שמלצר את הסינגל השני מתוך פרוייקט הכשרות הצעירים. השיר ייקרא ״שנודער״.
ליפא שמלצר שנודער הנחת תפילין סבתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד