י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המליארדר האמריקני שלדון אדלסון רוצה לממן את העברת השגרירות

המליארדר האמריקני מעוניין לסייע בהעברת השגרירות מתל אביב לירושלים. כך דווח בסוכנות הידיעות AP • בארה"ב בודקים את הבקשה

שלדון אדלסון. צילום רויטרס
שלדון אדלסון. צילום רויטרס



סוכנות הידיעות AP מדווחת כי ממשל טראמפ שוקל את הצעתו של הפלינטרופ המיליארדר הרפובליקני, שלדון אדלסון, לשלם חלק מהוצאות העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

עורכי הדין במחלקת המדינה האמריקנית בודקים את חוקיות קבלת תרומות פרטיות כדי לכסות חלק או את כל עלויות העברת השגרירות, כך מסרו פקידי הממשל לסוכנות הידיעות, דיונים אינטסיביים סביב המשוכות הביורוקרטיות האחרונות של העברת השגרירות.

אתמול (חמישי) מזכיר המדינה רקס טילרסון, סיים שבועות של עיכובים על חתימה על תוכנית ביטחונית להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים, כך מסרו גורמים רשמיים שלא הזדהו בשמם ל-AP.

הממשל יכול לבקש תרומות לא רק מאדלסון, אלא גם מתורמים אחרים בקהילות האוונגליסטיות האמריקאיות הנוצריות שתומכות בישראל, אחד הפקידים בממשל אמר כי אדלסון תומך נלהב של ישראל הציע לשלם את ההפרש בין העלות המתוכננת לבין העלות הסופית, סכום שיכול להגיע למאות מיליוני דולרים.

יש לציין כי מתן אפשרות לאזרחים פרטיים לכסות עלויות של בניין ממשלתי רשמי הוא סטייה משמעותית מהנוהג ההיסטורי של ארה"ב.

במקרה של ירושלים חוששים האמריקנים, שהדבר יוסיף שמן למדורת המחלוקת על החלטתו של טראמפ להעביר את השגרירות, מאחר ואדלסון ידוע בתמיכתו בימין הישראלי, והדבר עלול להצית מדורות ברחבי העולם הערבי.

הצעתו הלא שיגרתית של אדלסון נעשתה קרוב לזמן שבו הכריז טראמפ על העברת השגרירות לירושלים, בדצמבר האחרון טראמפ התייחס למחיר הגבוה שממשל אובמה שילם עבור בניינים דיפלומטיים בחו"ל, טראמפ אמנם קידם את המהלך של השגרירות בירושלים כאבטחת קמפיין הבחירות.

טראמפ תקף בחודש שעבר את בניית מבנה השגרירות החדש בלונדון שעלה למשלם המיסים האמריקאי מיליארד דולר, כך שהשתתפות של תורמים פרטיים יכול להועיל לטראמפ במאמציו להעברת השגרירות.
שלדון אדלסון שגרירות תל אביב ירושלים ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד