י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפני פורים לייבל'ה בניו יורק: המהדורה המלאה

והשבוע: לייבל'ה מגלה היכן שהה בשלושה שבועות האחרונים. על המפגש בין מפיק התכניות מ'קול חי' עם כוכב הזמר מהציבור השני. ודובר החסידות שנצפה במסעדה בניו יורק

לפני פורים לייבל'ה בניו יורק: המהדורה המלאה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



בבית חולים

'שבוע אחד' מלמל לייבל'ה לעצמו, 'סך הכל שבוע אחד שהייתי במיטת חוליי ונראה כאילו העולם השתגע', לקוראים המצטרפים זה עתה נזכיר, לייבל'ה לא כתב שבוע אחד את המדור והמדיה כולה על כל גווניה החלה להשתגע, כולם שאלו היכן המדור, שהרי ידוע שאי אפשר לפספס אפילו שבוע אחד. לייבל'ה מעריץ את קוראיו הנאמנים שלא יכלו להירדם במוצאי שבת, אך מה לעשות והקב"ה רצה אחרת? לכם ורק לכם לייבל'ה חושף כי אושפז בבית החולים והיה מרותק למיטתו. כך שכל שלוחי לייבל'ה בארץ הקודש ומחוצה לה שהדליפו מידע נאלצו לקרוא את המלצות המשטרה על נתניהו במקום לקרוא דברים מעניינים באמת.

הטלפונים לא פסקו מלצלצל, שלכולם היה נושא אחד. 'נו מה קורה עם המדור?' ואכן לייבל'ה היה אמור לעלות את המדור במוצאי שבת שעברה, אך בעקבות פטירת ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, לא עלה המדור. לייבל'ה התייעץ עם מביני דבר שאמרו לו 'לייבל'ה זה טוב בכל זמן' ואכן הנה לפניכם הסיקור הנרחב מימי הפורים קצת באיחור, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם.





אך עתה חזרנו לשגרה בכוחות מחודשים, ראשית לייבל'ה פותח מסע בניו יורק שם שהה מספר ימים ותיעד את הנעשה ברחוב החרדי, החל משדה התעופה בנתב"ג ועד לרחובות והמסעדות היהודיות באיזור.

מארבע כנפות הארץ

תחילה הגיע לשדה התעופה וראה את משב"ק הרבי מויז'ניץ, בן ציון שטנגר יחד עם הגר"מ ארנסטר. השניים שהו בשדה התעופה כשהם מתכוננים לביקור בלונדון, הכל למען המוסדות.





בהמשך נכנס לייבל'ה לטרקלין דן, לא אל תנסו להיזכר היכן זה. טרקלין זה הינו לחברי מועדון לקוחות מורשים בלבד. לייבל'ה הנרגש ראה שם את כל ראשי הישיבות שבדור, ואף קלט משב"ק נוסף לבית ויז'ניץ, רבי הערשל כץ יחד עם הרב קורניצר בדרכם לארה"ב. מי שניגש לדבר עימם היה הנגיד לבית נדבורנה, ר' דובי רוט שגם הוא התכונן לטיסת עסקים לניו יורק, לייבל'ה מחכה לראות את התוצאות כמובן בביתו בפורים.








לייבל'ה עלה למטוס והנהן לשלום לכל המי ומי בטיסה, לאחר ההמראה הגיע לייבל'ה היישר לברוקלין, שכונת בורו פארק לרחוב השדרה ה-13, שם פוגשים את כל הישראלים ונדמה לרגע שאתה נמצא ב'גאולה', תחילה ראה לייבל'ה את דובר חסידות 'בעלזא', יהושע וינברגר בשיחה עם עורך המחנה החרדי בארה"ב, ר' פסח למברגר.





לייבל'ה בירר מה מביא את האנשים לארץ ניכר ומסתבר כי וינברגר הגיע לרגל שמחת הבר מצוה של אחיו הערשי, מנהל מקהלת 'שירה' בארה"ב. הערשי הכניס את בנו הגדול מרדכי בעול תורה ומצוות, אבי הבן הבורח מפרסום כמו מאש, הצליח להביא את כל הזמרים בניו יורק לשמחה הגדולה שלו, לייבל'ה תיעד חלק מהם.





ואפרופו 'שירה' - יואלי הורביץ, מנצח המקהלה. נצפה רוכש כובע לבנו בבורו פארק, הכובע נרכש לרגל בר המצוה שתיערך בקרוב.





ואם כבר הזכרנו רכישות לשמחות, לייבל'ה גילה את החנות ששם כל האדמו"רים מזמינים את הבקעטישע'ס הססגוניים שנראים לפעמים כמו החלוק של הינדל'ה (להלן: רעייתו המסורה של לייבל'ה) בחנות 'כתר' גילה לייבל'ה את ה'בקעיטשע' שהוזמן לאדמו"ר מהר"א מסאטמר לסוכות עומד מוכן עם החימום המתאים בפנים, לייזר קנפלר בנו של מנהל החנות הציג בפני לייבל'ה את הרכישה ושיכנע אותו לרכוש גם, לייבל'ה מחשש ליוהרה, הסתפק רק בסמט בצווארון.





ואיך אפשר בלי תמונה של הבוס של 'כתר'? רפאל אהרן קנפלר שנצפה אף הוא מודד לכל אחד כאחד האדם.





בהמשך לייבל'ה היה רעב ונכנס לאכול במסעדת VIP מה שנקרא 'קרויזר של בורו פארק', שם פגש במוכר שמוליק בלעדי, כשבידו האחת מתעסק בענייני המסעה ובשנייה מפיץ את תורת הרב ראטה מברסלב, כך שלייבל'ה אכל גם 'געפילטע' וגם שמע חיזוק יומי.





עייף מהמאכלים הערבים פנה לייבל'ה לישון במלון בשדרה ה-12, שם פגש בחדר האוכל את הגר"צ וייספיש, ראש ישיבות הר"ן סועד כאחד האדם את ארוחת הבוקר כמנהג ראשי ישיבות פשוטים. לייבל'ה התרגש עד מאד, מבחינתו היה הדבר שיעור מוסר חי.





לייבל'ה גם פגש את כוכב הרשתות בארה"ב, שימי זלוטניק שלא מפסיק לשמח את עם ישראל. זלוטניק נצפה קורא את המגזין התמונות הפופולרי בארה"ב 'די וואך' והתרגש לקרוא את החדשות פון די אידישע וועלט.





ואפרופו 'די וואך', במשרדים של המערכת היושבים בציר של השדרה ה-13, ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר איש העסקים שלומי רובינשטיין, יושב בעמדה על מקומו ומקבל הוראות היישר מהבוס.





ואי אפשר להגיע לניו יורק בשעת בוקר בלי לפגוש את איש יחסי הציבור, שרגא ניימן מתברר כי ניימן ביצע גיחה קצרה ונצפה חוסם את התנועה בשדרה ה-13, ניימן נצפה חונה במיקום של ברז הכיבוי ורק בנס לא קיבל דו"ח, לייבל'ה שמח על כך שהתנהלו כך הדברים הרי כרגע אין את דייטש שיבטל את הדו"ח.





בהמשך לייבל'ה נכנס ל- Toys for you לקנות תחפושות לילדים, שם פגש את ניימן מעלעל בחוברת התחפושות במטרה למצוא תחפושת לפורים לממשיך, לייבל'ה מתלבט אם יש תחפושת של 'איש עסקים' בחוברת - אך נאלץ לחכות לחג ולראות.





ומי שנצפה צועד ברחובות, הוא חיים רוחמקין, חבר מועצת עיריית בני ברק ומנכ"ל בית יעקב של 'הפלג הירושלמי' בבני ברק, רוחמקין שהה בגולה לגייס תקציבים למוסד שלא לוקח כסף מהמדינה ולייבל'ה תיעד אותו מתכונן לשבת.



ויסעו ויחנו

לייבל'ה הגיע לישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שם ראה את ראש העיר זייברט יושב על הגדר וסוגר 'דילים' עם המשב"ק לבית ויז'ניץ שטנגר, יחד עם יענקי טסלר שנקרא הגבאי של הרבי בישיבות המועצת.





ולאחר שהרבי מ'בעלזא' הגיע מוקדם לישיבה, נראה דובר החסידות מחנה את רכבו של האדמו"ר ברחוב הקטן של 'שומר הכותל' הסובל ממצוקת חניה, לייבל'ה מתנחם בעובדה שמאורע כזה לא חל כל יום ורק פעם בחצי שנה יש כינוס מועצת.





ומה עשה המפיק בכינוס? עת התכנסו חברי מועצת גדולי התורה החסידית ודנו בנושאים העומדים ברומו של עולם, נצפה לפתע מפיק העל דוד פדידה יוצא את השערים, יוצא ל'שומר הכותל' וצועד אל האופק. לייבל'ה תוהה האם מצב של במותה בתקשורת כה חמור, ויש צורך בשכירת שירותיו של משרדו של פדידה? ימים יגידו.





פקחי עיריית ירושלים אינם מבדילים בין רכב לרכב. והשבוע נראה פקח העירייה נותן דו"ח לרכב גבאי האדמור מבאיאן, הרב שנייד. לייבלה ניסה להביא תיעוד, אך פספס זאת בכמה שניות.

המוסיקאי, השדרן ומגיש הטלוויזיה; ניר קפטן נצפה השבוע אצל רבי שניאור זלמן מלאדי, מדובר בפעם ראשונה שיוצא מהארץ.








לייבל'ה מכיר את המושג 'סלב' ומשתדל שלא לנצלו, יודע לייבל'ה היטב כי סלב הוא לא מעל החוק. והנה ההוכחה: בתקופה האחרונה מספר ידוענים חרדים וחילונים פגשו מקרוב את החוק לאחר שצברו מספר נקודות במהלך נהיגתם ונאלצו לעבור קורס נהיגה מונעת.

בין אותם ידוענים, העיתונאי צביקה גרוניך - עורך תוכניות ברדיו 'קול חי' שעבר ביום שישי מבחן יחד עם הזמר בן אל תבורי, את הלימודים עברו השניים בסניף תל אביב.

שבועיים קודם לכן היו אלו העיתונאי אבי מימרן, מגיש "המהדורה המרכזית" ברדיו 'קול חי' ואיש יחסי הציבור חיים קליגר.





לייבל'ה משתדל שלא להתעסק עם העניין, אך לדווח חייבים, ההדתה בצה"ל נמשכת: הדובר החרדי של צה״ל, חזקי שכטר, גזז השבוע לתאומיו את התלתלים. האירוע המרכזי נערך בשבת האחרונה במירון, לפי הסטורי מסתמן שהייתה שבת מלאה בבשר ויין כיד המלך, את התלתל האחרון גזר הרבי הצעיר ממעזיבוז. לייבל'ה קרא עליהם את הפסוק 'חוויה מתלתלת'.





ועורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן חגג את שמחת הבר מצוה לבנו התמים בכפר חב"ד, לשמחה הגיעו כל המי ומי לייבל'ה נעדר עקב חוליו אך משגר מכאן ברכת מזל טוב לאב הנרגש וכמובן שגם לסב, מזכיר סיעת יהדות התורה.








ועוד 'בקטנה' על שולמן, בעקבות המתיחות הבטחונית בצפון וחשש שמלחמה בפתח, אליעזר שולמן ושלומי גיל מ'משפחה' יצאו לראות בעיניים מה מתרחש בשטח. ‎חזקי שכטר דובר צה"ל למגזר החרדי ליווה את השניים לראיון וסיור ארוך יחד עם סמח"ט 300, סא"ל אמיר פרידמן. לייבל'ה מקווה יחד עם כולם לבשורות טובות בכל הגבולות.





ויממה קודם לכן הגיע לייבל'ה לחתונה של בתו של מו"ל 'בקהילה', הרב לייבל פפר. החתונה התקיימה באולמי 'זמורה' באשדוד, לייבל'ה פגש את כל מי שרק קשור איכשהו לעיתונות בין המון האנשים ושמע גם שיר שהלחין בעל השמחה שנקרא 'ושים חלקנו עמהם', לייבל'ה חש כי השיר מחבר את כולם לצדיקים.





בחתונה היו כל עורכי בקהילה כמעט לדורתם, העורכים נראו כשהם יושבים סביב שולחן אחד לצד עיצובים מרהיבים מעשי ידי 'וקסברגר'.





בהמשך ראה לייבל'ה את סגן יו"ר המו"ל, יענקל'ה פרידמן. עם האסטרטג והיועץ, יעקב איזק כשהם מרימים כוסית לחיים.





ואיך אפשר בלי הברית לג'ינג'י של לייזר שלזינגר שנערכה ב'אריסטוקרט' בבני ברק, לייבל'ה הגיע לברית ושמע איך נקרא שמו בישראל - נתנאל.





מי שעוד נצפה בברית היה בנימין וולקן, יו"ר ארגון 'אור לאחים' המטפל בנפגעי מסיון וכתות שכובד כקוואטע'ר בברית לבן גיסו שלזינגר.





ולעוד ברית; הברנז'ה במיטבה השבוע בברית לבנו של מנכ"ל 'אוטו בני – ברק', שלומי מרציאנו. ונכדו של חיים פוקסמן מבכירי זק"א ונהגו לשעבר של סגן השר יעקב ליצמן. ויקרא שמו בישראל: אריאל ידידיה. מזל טוב!








לייבל'ה הגיע השבוע לחתונה של בתו של אברהם מנלה, מהחברה קדישא לשם הגיעו כל המי ומי בתעשייה ובמגזר ובמשק, מחוץ לאולם פגש לייבל'ה את גדעון סער עם יעקב ביבלה מנכ"ל רשת ספרי 'אור החיים' ועם עוזר ראש העיר בני ברק יוסי צימט. לייבל'ה ניסה להטות אוזן אולי הולכים להוציא ספר על גדעון סער בהוצאת 'אור החיים', אך לא הצליח לשמוע אם אכן דיברו על כך.





ובאותו מקום צפה לייבל'ה במה שנראה כחימום מנועים לקראת הבחירות בירושלים, לייבל'ה מדבר על האסטרטג יוסי רוזנבוים, שנצפה בשיחה צפופה עם משה ליאון.





ובחניון של עירית אשדוד צפה השבוע לייבל'ה בשניים שנפגשו, ראש עיריית אלעד פרוש והאיש החזק בש"ס בעיר, אבי אמסלם.





ברכות למסעדת 'מוטיס' לרגל פתיחת הסניף החדש בפתח תקווה. בתחילת השבוע תיעד לייבל'ה את הבעלים מנחם הרשקוביץ בהכנות לקראת הפתיחה החגיגית.








ואפרופו מסעדות, חבר מועצת העיר ירושלים- אברהם בצלאל, הגיע לטעום את מאכלי השבת בחנות של משה קרוקבסקי האגדי. לייבל'ה מקווה כי המאכלים ערבו לחיכו בכל זאת אברהם בצלאל יודע 'לבשל'.





וקבוצת 'פילפוליטקה' החזקה בוואטספ בהנהלת חיים קליין האגדי מביתר והבדרן שאול קרויזר התכנסו בליל שישי ב'גני יהושע' לקומזיץ ו'על האש', מדובר בקבוצה מגובשת ביותר בוואטספ החרדי יודעי דבר טוענים כי הסכום הסמלי שנגבה למפגש נגבה מראש עקב כמה צ'אלמרים בקבוצה.










ובחזרה 'בקטנה' לחו"ל, מבזק בלגיה בלייבל'ה: יו"ר 'למענכם', היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך נצפה השבוע מקבל את ברכת האדמו"ר מפשווערסק בחתונת בת אחותו של היועץ.





ואפרופו רפואה, מי ששבר את הברך בשבוע האחרון היה מוטי קרויזר מהמסעדה בבית ישראל. שלאחר שנפל מבור של העירייה עבר ניתוח ב'הר הצופים' ושוחרר לביתו. לייבל'ה מעדכן שבניו המסורים של מוטי נמצאים בשטח כדי לשמור על הקופה, שהיא הרי הבייבי של מוטי. בחודש האחרון אף פתח קרויזר מניין לשבת בבוקר בבית הכנסת 'באר שבע' שבשכונת 'בית ישראל' לייבל'ה בירר את הנתונים והרי הם לפניכם: שעה וחצי מנין ואוכל בשפע.

בבנייני האומה ביריד נשים של 'המבשר' העובדים התאספו לתפילת מנחה, לייבלה קלט את ציקי פרנקל, מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים בעיתון 'המבשר' עם תפילין כפי הנראה של רבינו תם, מתפלל בדביקות להצלחת היריד.





ועורך המהדורה המרכזית ב'קול ברמה' נתי עטר נצפה השבוע ממלא לוטו בקיוסק בבני ברק, לייבל'ה מקווה שהבוס משה גלסנר מעודכן בתוצאות, בכל אופן גלסנר יודע הכל.





ומי שנצפה השבוע מקבל את ספרו של בן כספית על נתניהו, היה עורך הדין והוטען הרבני ישראל ענדען שקיבל את הספר שנשאר עוד מהמהדורה הראשונה.





והאיש של חיפה העסקן יצחק אבוביץ', השולט על העיר בכל דבר שתרצו נצפה באירוע של 'קופת הקהל' בחיפה עם סגן מנהל המרחב של 'מכבי' שנצפה כשהוא מלווה במוישה שלזינגר מנהל המגזר החרדי.





ובין טיפות הגשם הלך לייבל'ה לאזור האולמות, שם קלט לייבל'ה בעדשתו את העסקן הבני ברקי אברומי לוי, שהחלים מדלקת עיניים חריפה, כשהוא מנהל שיחה סודית עם האיש והציבור החרדי, חונא דייטש שהספיק בחודש האחרון עשרות מסעות ברחבי העולם.



פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב לשר הדתות, חבר הכנסת דוד אזולאי לרגל שמחת נישואי נכדו דניאל יגודיוב.

ברכת מזל טוב לאיש החינוך ואיש משמרת הקודש, הרב מרדכי בלוי לרגל שמחת נישואי בנו יוסף שלמה.

ברכת מזל טוב לאבריימי פלדמן, מנכ"ל 'ביג בן טורס'. לרגל שמחת נישואי בנו בכורו ביום חמישי באולמי אחוזת וגשל לשם הגיעו כל המי ומי, בין היתר צפה לייבל'ה בחברים הרבים שהגיעו למקום והחליפו את השטריימל, אהרל'ה סמט שלא הפסיק לשיר הביא את השטריימל שלו לאיש היין, חיליק שהביא את הקנייטש הקצר לסמט. לייבל'ה מעודו לא ראה ערבוב שכזה. אבל זו פעם ראשונה שמערבבים בין שטריימל לכובע 'סמט'.





ברכת מזל טוב להרה"ח שמואל טייטלבוים, משב"ק האדמו"ר מסאטמאר, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ברכת מזל טוב לעסקן החשוב ר' יואלי קלהפהולץ, מעסקני חסידות רחמסטריווקא בירושלים וממקורבי האדמו"ר, לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית י-ם מש"ס ונאמנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, חיים כהן לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. בבר מצוה השתתפו כל צמרת הרבנים בש"ס.

ולסיום ברכת מזל טוב ליענקי שטיין ממערכת המגזין המצולם 'די וואך' בניו יורק, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.
לייבלה רכילות החרדית בורו פארק בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד