י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפוליטיקאים דומעים: "מגדלור רוחני עבור הציבור כולו"

גם הפוליטיקאים הזילו דמעה עם היוודע דבר פטירתו של ראש הישיבה רבי שמואל אויערבך זצ"ל • "זכיתי לראותו ברגישותו הגדולה לכבוד האדם"

צילום: שלומי כהן, פלאש 90
צילום: שלומי כהן, פלאש 90



פטירתו של הגאון רבי שמואל אויערבך זצ"ל - הכתה בהלם את עולם התורה והישיבות שהגיב בדמע. גם הפוליטיקאים התייחסו הערב (מוצאי שבת) לפטירת ראש הישיבה זצ"ל.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן סיפר הערב בעקבות פטירת הגר"ש זצ"ל: "לפני מספר שנים התעוררה בעיה מסויימת במשפחתו של הרב שמואל אויערבך זצ"ל. הרב קרא לי וביקשני לטפל בענין ברגישות הנדרשת. ואכן כך היה".

בן דהן הוסיף: "זכיתי לראותו ברגישותו הגדולה לכבוד האדם וב"ה שהנושא נפתר מבלי שיצא לרבים ולא נגרם נזק לבעלי העניין. עבורי זהו הזיכרון מהרה"ג שמואל אויערבך זצ"ל".

שר החקלאות אורי אריאל אמר הערב כי "לכתו של הרב שמואל אוירבך זצ"ל היא אבידה גדולה לעולם התורה, הישיבות ומוסדות התורה. דבריו שנשמעו בישיבת מעלות התורה אותה הוא הקים יישארו עם מורשתו לצד שקידתו העצומה בתורה אותה העביר במסירות נפש לרבבות תלמידיו, שהיו לו כבנים ותמשיך להאיר את דרכו של העם היהודי".

השר לשעבר אלי ישי אמר כי "בצער רב התבשרנו עם צאת השבת על הסתלקותו הפתאומית של מרן הגאון הגדול הגר"ש אוירבעך זצוק"ל".

ישי הוסיף: "פקחותו העצומה, שליטתו בכל רזי התורה ויראתו שקדמה לחכמתו, היו כמגדלור רוחני עבור הציבור כולו. יחד עם המוני בית ישראל זכיתי להתברך ולהינות מעצתו פעמים רבות. מי יתן לנו תמורתו!".

עדכון: 22:20
ראש העיר ירושלים ניר ברקת הוציא הודעת אבל וכתב: "משתתף בצער על פטירת מרן רבי שמואל אוירבעך זצ"ל ראש ישיבת מעלות התורה".

הוא מסיים וכותב: "הרב אוירבך היה מחשובי רבני העיר ונצר שושלת משפחת רבנים ירושלמית עניפה ומנהיג לרבבות תלמידים".

עדכון: 00:00
ח"כ בצלאל סמוטריץ בהודעת אבל: ‏"הסתלקותו של הגר"ש אוירבך זצ"ל היא אבידה גדולה לעם ישראל. תלמיד חכם עצום שמסר את נפשו על התורה ולומדיה. ולאלו שנכוו בגחלתו: בעידן של פוסט מודרניזם יש ערך גדול לקנאות מאזנת, בוודאי כשהיא מגיעה מצידם של גדולי עולם ונעשית כולה לשם שמים. "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".
רבי שמואל אוירבעך פוליטיקאים דמע תגובות הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד