כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ליצמן על פטירת הגר"ש זצ"ל: "רועה נאמן לרבבות"

סגן השר ליצמן שבר את שתיקת הח"כים החרדים ופרסם תגובה לפטירתו של הגר"ש אוירבעך זצ"ל • "זכה להעמיד במשך שנים רבות, במסירות נפש וביגיעת התורה"

ליצמן על פטירת הגר"ש זצ"ל: "רועה נאמן לרבבות"



בעוד הפוליטיקאים החרדים שותקים, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן התייחס הערב (מוצאי שבת)לפטירתו של הגר"ש אוירבעך זצ"ל ואמר כי "היהדות החרדית איבדה את אחד ממנהיגיה".

לדבריו של ליצמן: "יחד עם כל בית ישראל אני משתתף באבל הכבד בפטירת מרן הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק"ל. ראש ישיבת מעלות התורה ומראשי עולם התורה בדורנו".

עוד בתגובת סגן השר: "בפטירתו איבדה היהדות החרדית אחד ממנהיגיו הדגולים. בהנהגתו היה רועה נאמן לרבבות תלמידים שזכה להעמיד במשך שנים רבות, במסירות נפש, ביגיעת התורה, במעשי צדקה וחסד מופלאים ומתוך דאגה לעולם התורה והישיבות".

ליצמן הוסיף לסיום: "תנחומים לרבבות תלמידיו שצועדים לאורו וכואבים את האבידה הגדולה ליהדות החרדית".

כאמור, מלבדו של ליצמן, הפוליטיקאים החרדים לא פרסמו תגובה לפטירת הגר"ש זצ"ל. ההתעלמות נובעת ככל הנראה מהעובדה שהגר"ש זצ"ל היה מנהיג 'הפלג הירושלמי' - הזרם שהפך בשנים האחרונות לאופוזיציה לח"כים החרדים.

ח"כ ישראל אייכלר ביכה את הסתלקותו של ראש הישיבה: "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה כי אבד כלי חמדתה. כתרה של תורה חבש אפר תחת פאר. ויי להאי שופרא דבלי בארעא. השליך משמים ארץ תפארת ישראל".

"היהדות החרדית בארץ ובגולה מתאבלת על שריד דור דעה ענק מארזי הלבנון אשר נגדע, מרן הגאון האדיר רבי שמואל אוירבאך זצ"ל בנו הגדול של מרן פוסק הדור רבי שלמה זלמן זצ"ל".

הוא סיים ואמר: "הלא תדעו כי לצד גדלותו המקיפה בכל חלקי התורה, התברך בלב חנון ורחום ופתח את דלתו וליבו לכל פונה ונזקק, דל ואביון, ולא השיב פני יהודי ריקם. ביתו היה מפעל חסד של הרבנית הצדקנית מרת רחל ע"ה בתו של רבי פנחס אליעזר פקשר זצ"ל חתן סבינו הגדול רבי מאיר אייכלר זצ"ל. יקוצו וירננו שוכני עפר".
יעקב ליצמן רבי שמואל אוירבעך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד