ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ההספד של הגרש"מ עמאר: "כעמוד האש שהלך לפני המחנה"

רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר פרסם הערב אגרת הספד על הגר"ש אויערבך • "לא היתה לו שום הנאה מהנאות העולם, כולו נתן לקדושה האמיתית"

ההספד של הגרש"מ עמאר: "כעמוד האש שהלך לפני המחנה"



רבה של ירושלים, הראשל"צ הגרש"מ עמאר פרסם הערב (מוצאי שבת) אגרת הספד על פטירת ראש ישיבת 'מעלות התורה', הגר"ש אויערבך זצ"ל. בדבריו כתב הראשל"צ כי "כל עיניו ורעיוניו היו נתונים רק לתורת ה' ולעם ה'".

בראשית דבריו כתב רבה של ירושלים: "גדול כים שברך מי ירפא לך. לשמועה כי באה ורפו כל ידים. אוי לנו כי השברנו שבר על שבר, שבעוונותינו כמה מגדולי ומנהיגי הדור נסתלקו מאתנו נסעו המה למנוחות, ועזבו אותנו לאנחות, והעולם שמם ה' ירחם".

עוד כתב על פטירת הגר"ש זצ"ל: "הגאון האמיתי שכל התורה היתה מונחת בכיסו, והיתה שגורה בפיו הנגלה והנסתר, חסיד קדוש כקש"ת רבנו שמואל אויירבאך זללה"ה, שהיינו מתנחמים בו ובהנהגתו את העם, שהיה כעמוד האש שהלך לפני המחנה להאיר דרכם ולנחותם הדרך".






"שכל עיניו ורעיוניו היו נתונים רק לתורת ה' ולעם ה', ולא היתה לו שום הנאה מהנאות העולם, כולו נתן לקדושה האמיתית, ועתה לי-ה ולי-ה עינינו נשואות ותלויות כעיני שפחה ליד גבירתה, כעיני עבדים אל יד אדוניהם, עס שיחוננו, ויקרב קץ משיחיה בשובה ובנחת בבי"א. בצער ובדמע ובתקווה לישועת ה'", חתם הראשל"צ.

הרב עמאר רבי שמואל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד