ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אחד שיודע? גלעד ארדן צפוי למסור עדות בתיק 4000

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שהיה שר התקשורת לפני נתניהו, זומן למתן עדות פתוחה במשטרה בתיק 4000 - כך פורסם בסוף השבוע בחדשות כאן 11. ארדן קידם בתקופתו במשרד התקשורת את רפורמת הפס הרחב

  • ט' אדר התשע"ח
גלעד ארדן ורוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גלעד ארדן ורוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שהיה שר התקשורת לפני בנימין נתניהו, יזומן למתן עדות פתוחה במשטרה בתיק 4000 — כך פורסם בסוף השבוע בחדשות כאן 11. עוד פורסם כי במשטרה מנסים לתאם עם לשכת ראש הממשלה נתניהו מועד לחקירתו בתיק 4000.

ביוני 2015, יום לאחר שנתניהו, ששימש אז גם שר התקשורת, פיטר בשיחת טלפון מהירה את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, במהלך שהתפרש כצעד שנועד להיטיב עם בעלי קבוצת בזק, שאול אלוביץ' — הודיע ארדן כי יקדם הצעת חוק שאמורה להגביל את כוחה של בזק ולפרק אותה.

ברגר קידם באותם ימים את רפורמת הפס הרחב, שנועדה לחייב את בזק להחכיר קווים למתחרות שלה כדי לעודד את התחרות בשוק התקשורת הקווית. לפי ההצעה שהכריז אז ארדן שיקדם — שבפועל לא קודמה, בסופו של דבר — בזק תחויב למכור את אחזוקותיה בכל חברות התוכן והשירותים שלה, לרבות האתר וואלה, חברת הטלוויזיה בלוויין yes ובזק בינלאומי. כך, בזק אמורה הייתה להפוך לחברת תשתיות בלבד, ולא תוכל למכור שירותי אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה.

"בשנים האחרונות נקטה בזק כל פעולה אפשרית כדי לתקוע ולעכב את יישום הרפורמה, שתוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לציבור", מסר אז ארדן. "לכן, הגעתי למסקנה שהדרך הנכונה להתמודד עם מונופול כה עוצמתי היא לחייב את חברת בזק למכור את כל אחזקותיה בתחום התוכן והשירותים ולהשאירה כחברת תשתית בלבד".

לפי הפרסום בכאן 11, באתר וואלה ניתנה הנחיה — בעת שארדן וברגר קידמו את הרפורמה — להבליט פרסומים שליליים על שר התקשורת, ולהצניע פרסומים חיוביים.

בעת הרכבת הממשלה ב–2015, ארדן לא היה מיועד לקבל תיק בכיר כפי שרצה. בתגובה הוא עמד להגיש הצעת חוק פרטית לקידום רפורמת השוק הסיטונאי. לבסוף קיבל ארדן את תיק בטחון הפנים והצעת החוק נגנזה.
גלעד ארדן תיק 4000 עדות פתוחה משרד התקשורת אבי ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד