ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"נתניהו יעיד השבוע בפרשת הצוללות - עשוי להיחקר באזהרה בתיק 4000"

כך פורסם הערב בערוץ עשר ובחדשות 2. על פי הפרסום, גם שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, עשויה עשויה להידרש להעיד בתיק 4000

  • ט' אדר התשע"ח
ראש הממשלה נתניהו בצוללת. צילום: לע"מ
ראש הממשלה נתניהו בצוללת. צילום: לע"מ



ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להעיד השבוע בפרשת הצוללות, וככל הנראה גם להיחקר בתיק 4000 - כך פורסם הערב בערץ עשר ובחדשות 2. על פי הפרסום, גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו עשויה להידרש למסור עדות בתיק 4000.

במסגרת פרשת הצוללות (המכונה "תיק 4000") נעצרו ונחקרו בכירים רבים בסביבת ראש הממשלה ובמערכת הביטחון, ובהם סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף, וכן מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, בחשד לקבלת שוחד ולביצוע עבירות מרמה נוספות. על פי החשד, השניים קידמו מכרזים ועסקות לטובת התאגיד הגרמני, כאשר בין היתר חילטה המשטרה את חשבונות הבנק של מרום בחשד שמדובר בכספי שוחד.

כמו כן נחקרו בפרשה מקורביו של ראש הממשלה, דוד שומרון ויצחק מולכו, ונחתם הסכם עד מדינה בפרשה עם מיקי גנור.

בתיק 4000 נבדק אם נתניהו העניק הטבות ענק לבזק באמצעות איש סודו ומנכ"ל משרד התקשורת שמינה, שלמה פילבר. בתמורה לכך, על פי החשד, הנחה אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה שבבעלות קבוצת בזק באופן שיטתי לטובת ראש הממשלה ורעייתו. פילבר חתם השבוע על הסכם עד מדינה, שלפיו יודה כי קיבל הוראות מפורשות מנתניהו לפעול לטובת קבוצת בזק, ובתמורה לא ירצה מאסר בפועל. מעצרם של שאול אלוביץ' ורעייתו הוארך ביום חמישי בחמישה ימים.

בסוף השבוע פירסם העיתונאי אמנון אברמוביץ' כי מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, אמר בעדותו במשטרה - "משפחת אלוביץ' היא משפחת פשע". בנוסף פורסמה בחדשות 10 הודעת וואטסאפ ששרה נתניהו שלחה לאיריס אלוביץ', הנוגעת לסיקור שלה באתר וואלה. "זה לא יכול להימשך ככה. חשבתי שדיברנו על זה. זה נמשך יותר מדי זמן. למה אני צריכה לקרוא באתר שלכם דברים כאלו? תעשי עם זה משהו!", כתבה נתניהו לאיריס אלוביץ', בדרישתה לפטר את עורך האתר אבירם אלעד.

גבאי: אם רה"מ ייחקר באזהרה בפרשת הצוללות - הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, התייחס היום (שבת) להתפתחויות בחקירות נתניהו בשבתרבות בקיבוץ יגור. "אנחנו נמצאים בסוף תקופה של חושך גדול ובפתח תקופה של התנקות משלטון נתניהו", אמר גבאי. "זה ייקח עוד כמה חודשים, אולי שנה, והדבר הזה לא יהיה איתנו. תהיו אופטימיים". בהתייחסו לעדות הצפויה של נתניהו בפרשת הצוללות, הוסיף ש"אם ראש הממשלה ייחקר באזהרה בנושא הצוללות, שיש בו קישור בין ביטחון המדינה לבין שחיתות, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו".

לדברי חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), "השאלה אינה אם נתניהו יהיה או לא יהיה ראש הממשלה, אלא כמה שנים יישב בכלא. הריקבון כה גדול, הצחנה כה עזה, הטבעת כה הדוקה, הראיות, העדים ועדי המדינה כה רבים - עד שהסיפור גמור".
פרשת הצוללות תיק 4000 חקירה באזהרה בנימין נתניהו שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד