י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בזמן שאלוביץ' במעצר: סיידוף מתקרב לשליטה בבזק

הבנקים הנושים של יורוקום תקשורת - דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - הגיעו להבנות עם סיידוף, והגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בת"א לאשר את ההסדר שגיבשו

שאול אלוביץ בבית המשפט. צילום: פלאש 90
שאול אלוביץ בבית המשפט. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



בזמן ששאול אלוביץ' ובנו אור אלוביץ' שהו בסוף שבוע האחרון בתאי מעצרים, יורוקום תקשורת עשתה צעד נוסף גדול לקראת העברת השליטה בה מידי אלוביץ' לאיש העסקים הישראלי לשעבר נתי סיידוף, המתגורר בקליפורניה.

זאת לאחר שהבנקים הנושים של יורוקום תקשורת - דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - הגיעו להבנות עם סיידוף, ובלילה שבין חמישי לשישי הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בת"א לאשר את ההסדר שגיבשו. השופט איתן אורנשטיין, שחוזר השבוע לעבודה, צפוי להוביל את ההכרעה בתיק של יורוקום.

סיידוף צפוי לרכוש ארבעה נכסים מרכזיים של יורוקום תקשורת: אינטרנט זהב, השולטת בבזק; חלל תקשורת, אנלייט אנרגיה ופרויקט הנדל"ן מידטאון בתל אביב.

בתוך כך, הנושים של יורוקום נדל"ן בראשות בנק מזרחי טפחות, שהחברה חייבת להם כ-250 מיליון שקל, אישרו גם הם את תנאי ההסדר - בשלושה תנאים: לקבל ריבית פיגורים החל מדצמבר 2017 של 700 אלף שקל בחודש, עד להשלמת ההסדר ופירעון החוב כלפיהם; להעביר ליורוקום נדל"ן 7.5 מיליון שקל מתוך כספי הפיקדון - כ-50 מיליון שקל שהפקיד סיידוף לנושי יורוקום תקשורת; וזכות וטו בקבלת החלטות לגבי הארכת מועד השלמת ההסדר עם סיידוף, שנקבע ל-22 באפריל. סוגיות אלו יוכרעו במהלך או עד הדיון בבית משפט לאישור ההסדר, שצפוי להתקיים במהלך השבועות הקרובים.

סוגיה נוספת שצפויה להתבהר במהלך השבועות הקרובים היא חשיפת מס אפשרית של יורוקום תקשורת בעקבות ביצוע ההסדר, הכולל מחיקת חובות של כ-500 מיליון שקל - כ-200 מיליון שקל ביורוקום תקשורת וכ-300 מיליון שקל בחברות התפעוליות שלה, יורוקום תקשורת סלולרית ויורוקום תקשורת דיגיטלית. זאת, משום שמחיקת החובות הללו מהווה הכנסה לצורכי מס.

עם זאת, ליורוקום תקשורת הצטברו בשנים האחרונות הפסדים צבורים למס שניתן לקזז כנגד הכנסה החייבת במס של כ-650 מיליון שקל. ואולם, במס הכנסה עדיין לא הכירו בכל הסכומים הללו, ובין הצדדים מתקיימים דיוני שומות בימים אלה.

כמו כן, לקראת ההכרעה בתיק יורוקום, בית המשפט יצטרך להתייחס לניסיונות של חברות אלקטרה השקעות, שבשליטת אחים מייקי ודני זלקינד וקנדה ישראל, לרכוש את הזכויות של יורוקום נדל"ן בפרויקט מידטאון בת"א תמורת כ-144 מיליון שקל, בעוד שההצעה של סיידוף משקפת לזכויות הללו סכום של כ-182 מיליון שקל. אלקטרה וקנדה ישראל טוענות שיש להן זכות קודמת בעקבות הגעתה של יורוקום נדל"ן לחדלות פרעון, בעוד שביורוקום נדל"ן דוחים טענות אלה. את סיידוף מייצגים היועצים תמיר כהן ואייל ידווב, ואת יורוקום מייצג יריב פילוסוף, שותף-מנהל של גיזה זינגר אבן.

לפי ההצעה של סיידוף, יורוקום תקשורת תנפיק אג"ח להמרת 100% ממניות החברה. בתמורה, סיידוף יזרים לבנקים הנושים, דרך החברה, 376.5 מיליון שקל באופן מיידי עם השלמת ההסדר, לצד תשלום נוסף של 25 מיליון שקל בתוך עד שנה מהשלמת ההסדר. הבנקים הנושים עשויים לקבל עד 50 מיליון שקל נוספים אם שווייה של אינטרנט זהב יעלה מכ–500 מיליון שקל כיום לטווח של 500–700 מיליון שקל.

בנוסף, הצעת סיידוף קובעת כי יזרים 75 מיליון שקל לצורך פירעון חובות של יורוקום נדל"ן. יתרת החוב של יורוקום נדל"ן, בסך 175 מיליון שקל, תיפרע באמצעות נטילת הלוואה חדשה על ידי יורוקום תקשורת מהבנקים הנושים דיסקונט, הפועלים והבינלאומי. חוב זה יישא ריבית שנתית של 6% ואמור להיפרע עד סוף 2019.

לפי ההצעה, ליורוקום תקשורת יישאר חוב של 350 מיליון שקל לשבע שנים, שיישא ריבית שנתית של 3%. סעיף בהסכם קובע כי סיידוף יוכל לפרוע חוב זה בסוף 2019 אם יצליח לבצע מימון מחדש. אם לא יצליח - הוא ייאלץ לשלם לבנקים 20% נוספים מיתרת החוב בסוף 2019. כמו כן, לפי הצעת סיידוף, הבנקים עשויים לקבל סכום נוסף של עד 450 מיליון שקל - חמש שנים לאחר השלמת ההסדר, אם תחול עלייה משמעותית בשווי נכסי יורוקום תקשורת.
שאול אלוביץ נתי סיידוף יורוקום תקשורת קבוצת בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד