י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אחרי הסתלקותו של הגר"ש אויערבך זצ"ל: הנהגת מועצת 'בני תורה'

יש 'ממשיכים'. הסתלקותו הפתאומית של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, היכתה בהלם מוחלט את הציבור החרדי כולו, השאלה שנשאלה הלילה ונותרה בחלל, היא מי ימשיך להנהיג את 'הפלג הירושלמי', התשובה ניתנת הבוקר בבטאון 'הפלס' - 'מועצת' של 12 רבנים

הגר"ש אויערבך זצ"ל. צילום: קובי הר צבי
הגר"ש אויערבך זצ"ל. צילום: קובי הר צבי



יממה לאחר הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל והשאלה שעלתה מי ימשיך את דרכו והנהגתו בהנהגת תנועת 'בני תורה' שהקים - מה שמכונה ברחוב החרדי 'הפלג הירושלמי'.

השאלה מקבלת פתרון הבוקר בעמ' 2 של עיתון 'הפלס' בטאון המפלגה מעל למאמר המערכת מכתב של 12 מגדולי ישראל וראשי הישיבות המצהירים כי ממשיכים את מפעלו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם הגר"ש זצ"ל לא כתב שום צוואה ציבורית ושום דבר לא יוקרא לציבור. כל השמועות בעניין הם שקר מוחלט.

(הקבלת פני רבו אצל הגר"ש אויערבך זצ"ל)


תחת הכותרת "יתומים היינו ואין אב, מי יתן ועינינו מים וראשינו מקור דמעה, על הלקח מעל ראשינו מרן הגאון החסיד שר התורה מורה דרכנו קברניטם של בני התורה, רבנו ראשי הישיבה זצוקלל"ה, שמסר נפשו על העמדת הדת על תילה בדרך רבותינו זי"ע. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ד'".

את מכתבם הם מסיימים וכותבים כי כך ביקש בימים האחרונים, "ובס"ד נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אכן הגר"ש הביע את רצונו ודיבר על כך עם מספר ראשי ישיבות על הקמת המועצת באחרונה, אך טרם הספיק לגבש את הדברים לידי מעשה.



הגרש אויערבך זצל עם חלק מחברי המועצת של בני תורהצילום: הגרש אויערבך זצל עם חלק מחברי המועצת של בני תורה
הגרש אויערבך זצל עם חלק מחברי המועצת של בני תורה


החתומים על המכתב חברי המועצת: הגאון רבי עזריאל אויערבך, הגאון רבי יהושע ארנברג ראש ישיבת 'כנסת יצחק', הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי, הגאון רבי אשר דויטש, הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, הגאון רבי דב אהרן זלזניק, הגאון רבי שמואל מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי צבי פרידמן גאב"ד מסורת, הגאון רבי צבי רוטברג ראש ישיבת 'בית מאיר', הגאון רבי זבולון שוב, הגאון רבי צבי שינקר ראש ישיבת 'בית דוד', והגאון רבי משה שמידע ראש ישיבת גרודנא.

המינוי והמכתב מקבלים התייחסות גם במאמר המערכת של עיתון 'הפלס' שם נכתב כי בשעות קשות אלו נזכור את דברי מרן הרב שך זצ"ל אחרי פטירת מרן ה'קהילות יעקב' זצ"ל, שאמר "נכון שאנחנו נשארנו יתומים אף כיהודים מאמינים אם נתבונן אין אצלנו המושג יתום כמקובל. אין יהודי יתום. בכל עת ובכל מצב נותר ליהודי האב, האבא הנצחי הקב"ה".

"ואכן ברוך שמסר עולמו לשומרים" וזכות גדולה זכה דורנו כי גם לאחר הסתלקותו של מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל אנו רואים כי בחסדי שמים לא נותר חלל ריק, באשר הותיר לנו ה' את גדולי ישראל ראשי הישיבות ועמודי ההוראה המה יורו לנו את הדרך".



הרב שמואל אויערבך הנהגה מועצת גדולי התורה בני תורה עיתון הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד