י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מסע הלווית הגר"ש אויערבך זצ"ל - ההספדים וחסימות הכבישים

במשטרת ישראל נערכים מאז היוודע דבר פטירתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל עם צאת השבת, לתכנן את מסע הלוויה שיעבור בקלות ללא תקלות וללא אסונות חלילה כפי שאירעו בעבר 'בחדרי חרדים' עם תוואי מסע הלוויה מפת החסימות הצפויות וכל העדכונים סביב מסע הלוויה

מסע הלוויה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מסע הלוויה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





16:06
יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס בהלוויה: "פטירת הגאון הגדול מרן רבי שמואל אויערבך זצ"ל ורבבות המלווים את מיטתו - מעידים על צער וכאב משותף של היהדות התורתית על כל גווניה ועל אבדן אחד מגדולי התורה והיראה אשר כל ימי חייו היה קודש לתורה ועבודה וגמ"ח ולביצור היהדות במסירות נפלאה. יה"ר שזכותו תגן עלינו והוא ימליץ טוב בעדינו".

15:50
משטרת ישראל מעדכנת כי כלל הצירים החסומים נפתחים.

15:36
כעת: סתימת הגולל מעל קברו של ראש הישיבה זצ"ל.

15:28
מיטת הגר"ש אויערבך זצ"ל יצאה כעת מהאמבולנס לחלקת הקבר בבית החיים 'הר המנוחות'.

15:19
מיטת ראש הישיבה זצ"ל הגיעה כעת להר המנוחות.









14:50
עם התקדמות מסע הלוויה, החלו להיפתח בהדרגה צירי התנועה. כעת נפתחו הרחובות: בצלאל, רבין, אגריפס, הנשיא השישי, הרצל, בן צבי - נורדאו.
ב'איחוד הצלה' מוסרים כי עד כה טופלו 48 בני אדם שנזקקו לטיפול רפואי.

14:30
המיטה כעת לפני גינות סחרוב. צפו בתיעוד מהגובה>>

תמונות ממסע הלוויה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90








14:15
מיטת ראש הישיבה זצ"ל תחת גשר המיתרים בדרכה לבית החיים 'הר המנוחות'.

13:13
הלוויה יוצאת כעת ממתחם בית הכנסת 'הגר"א'. המיטה הוכנסה לתוך רכב החברא קדישא. הוכרז ברמקול שנשים לא ילוו בשום פנים ואופן.

13:00
אומרים כעת פרקי תהילים וסליחות לקראת צאת מסע הלוויה מרחבת בית הכנסת 'הגר"א' לעבר הר המנוחות.

12:50
עד כה טופלו ע"י 'איחוד הצלה' 27 מקרים רפואיים. מדובר במקרים של חבלות ופציעות קלות עקב הדוחק הרב. עלפונות ובעיות נשימה.

12:44
כעת סופד יד ימינו עשרות בשנים הרב יוסף פטרוב; "מי יורה דעה בסוגיות החמורות והקלות. היה אומר לי: אנשים טועים. יש לי מזל כזה. שכל מקום ששואלים אותי בדיוק אני יודע. אנשים חושבים שאני יודע. אבל ידעתי את המרדכי ששאלו אותי ואת הנודע ביהודה. זה לא היה ענווה. היה מתפלל כתינוק בן יומו. הוא היה חי כפשטות הגמרא. ידע דינא דגמרא. אבל נשאר בן יומו. כאיש משערי חסד. עם ההלכה. בערב ראש השנה באו להקריא לפניו את הכוונות של הרשש ואחרי הכל הוא נשאר אותו יהודי משערי חסד".

src='https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/656999/_imagebank_orig_orig_466e21723921435aa608b9e22dd5522b.jpg' alt='' width="714" />



12:38
הגר"צ וידר בהספדו: "איזה תפילות. דביקות נוראה. באריכות. בהשתפכות הלב. היה חי את התפילה. היה מדבר עם הקב"ה. תפילה תפילה חגרי שק. איזה קדושה. איזו פרישות. ראינו בחוש אי אפשר להאריך איזו קדושה ופרישות ראינו. ענווה. החזקת את עצמך לכלום. אבי יתומים ודיין אלמונות של התלמידים. גידלת אותם על שולחנך. יתומים בגיל צעיר. אלמנות. אלמנות חיות. גרושות. היית רגיל לבקר אותם בכל יום שישי".

לסיום אמר; "אני מבקש מחילה בשם כל התלמידים שזכית ללמד מהיום הראשון עד היום האחרון. היו קשורים אליך בלב ובנפש. היית מייעץ להם ולמשפחותיהם. בהזדמנות זו צריך להגיד. ליד ימינך בכל הענינים רבות בשנים. הגאון האדיר הנשגב רבי יוסף פטרוב. ואת המשמשים בקודש שהיית להם כאב. ישראל ויזל ודוד בידרמן".

12:29
הגאון רבי צבי וידר, רבה של קרית יובל בירושלים סופד כעת בקול בוכים: "יתומים היינו ואין אב. היית איש אשכולות. הכל היה בך. כל אחד רוממת לפי מה שהוא. ידעת לחדור לכל המעלות של כל אחד ואחד. עמל התורה. עמל ידיעה בלי שום הפסק. קירות בית המדרש יעידו. היינו עוזבים את הבית מדרש. היינו מגיעים בבוקר ועדיין אתה עם כל העמל והיגיעה. לא לילה אחד ולא שנים. עמל בלי שטחיות".

12:20
כעת עולה להספיד ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך. הראב"ד מדבר ביידיש, בוכה לאורך ההספד; התייחס לגזירות ואמר "יחשבו שהוא נפטר יהיה קל להם. צדיקים במותם יותר בחייהם. גוועלד, הוא יעמוד ליד כסא הכבוד יצרפו אותו לבית דין של מעלה. אבד חסיד מן הארץ. זה מתנה שהקב"ה נתן לנו. כזה גאון וכזה צדיק". לסיום, ביקש מחילה.

12:15
כעת סופד הגאון רבי ברוך שמואל דויטש מראשי ישיבת 'קול תורה'; "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו, אנחנו קטני תלמידיו, אבל המכה הנוראה שבאה שנסתלק. כמה קשה לדבר על מורינו מרן. הוא חי לנגד עיננו. ובודאי שגם הלאה נרגיש כמו שכל אחד הרגיש. קשה להעמיד את ההשתתפות בצער שראינו אצלו. כל אחד הרגיש אצלו אבא. רבינו ממש גאון הגאונים בלי שום גוזמה. כל התורה כולה. ש"ס בבלי, זוהר, כתבי האר"י. בצורה מיוחדת. לזכור ולדעת הכל בעיון ובהבנה".

alt='' width="714" />






12:10
הגר"מ אויערבך בהספד: "שמים בוכים. אבד חסיד מן הארץ. מה יש להם לשמים לבכות על שאבד חסיד מן הארץ? החסיד הגביה את כולנו לשמים כי הוא היה בשמי שמים. הברודער, כשנכנסו לד' אמותיו הרגשנו טעם של גן עדן. היה ישר באדם, התורה בוכה, שאבדה כלי חמדתה, עמלה של תורה, לא פסיק פומיה מגירסא. ושליט בכל התורה כולה. אין שום פינה ותוספת וראשון שלא ידע. כל רז לא אניס ליה. נאר תורה, זה היה כל משוש חייו. אמרתי לו שאין בעולם רבי שהעמיד תלמידים באופן הזה. אוי רבונו של עולם, כל זה חסרנו".

12:05
כעת סופד בבכי קורע לב, אחיו הגאון רבי מרדכי אויערבך, רב קהילת 'אביר יעקב' בתל אביב.

11:59
הספדו של הגרי"י קלמנוביץ נמשך; "להתנתק מהם וממונם לגמרי. ולילך בדרכי החזו"א הבריסקער רב שהוא נמשך והלך אחר דרכו. להתחזק בלי שום פשרות כלל וכלל בלי להתקרב אליהם. לעשות מלחמה בעמלק בכל הכוח. הפטירה הייתה בשבת קודש זכור, בה אנו מקיימים את המצווה של זכירה".

11:52
האדמו"ר מבעלזא הורה לכל תלמידי הישיבות של חסידי בעלזא בירושלים שיצאו להשתתף במסע הלוויה.

11:48
הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ סופד כעת. אמר: "שנזכה להמשיך בדרכו של הראש ישיבה כנגד אלו הרוצים לבטל את התורה ושיתבטלו כל הגזירות".

11:35
כעת סופד לו אחיו הגאון רבי עזריאל אויערבך רב שכונת בית וגן; "אני מבקש מחילה מאחי הגדול בשם כולם ושימליץ טוב על כל התלמידים וכלל ישראל".

11:28
בשעה זו סופד הגאון רבי צבי פרידמן. אמר בהספדו: "שלא ישלו את עצמם. נמשיך את המערכה נגד גיוס בנים ובנות בכל הכוחות. בגיוס בנים הוא עמד, גיוס בנות שבר אותו".

11:21
חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן משתתף במסע הלוויה.

11:15
האדמו"ר מסלונים השתתף במסע הלוויה ליד ישיבת 'מעלות התורה'.

11:06
בשעה זו סופד אחיו הגאון רבי אברהם דב אויערבך, רבה של טבריה. אמר בהספדו: "הוא היה אדם עניו ושקט, והיה לו את כוח האמת ללא חשבונות. לא הבנו איך האדם השקט הזה מסוגל לכאלה כוחות. היו שחשבו שהוא לא מבין, אבל הוא היה מרדכי שידע את כל אשר נעשה".

10:55
מיטת הגר"ש אויערבך זצ"ל, הגיעה אל רחבת בית הכנסת הגר"א. אלפים במקום. כעת נאמרים פרקי תהילים לקול בכיות וזעקות ההמונים.

10:45
מיטת הגר"ש זצ"ל מועברת מביתו לרחבת בית הכנסת הגר"א לקול בכיות התלמידים. אנשי החברא קדישא מכריזים, שרק ארבעה אנשים יישאו את המיטה.

10:31
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודיע שהוא מפסיק את דיוני ועדת הכספים על חוק ההסדרים למשך שעה וחצי בשל ההלוויה בה הוא מתכוון להשתתף.

10:20
המיטה תצא מהבית בשעה 10:45 לכיוון בית המדרש הגר"א.

מסע הלווית ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך זצ"ל תחל בשעה 10:00 אז תצא המיטה מביתו - רחוב אבן שפרוט 3, אל בית המדרש הגר"א - ברחוב ישעיהו בר זכאי פינת רחוב השל"ה.

בשעה 11:00 יחלו ההספדים. מסע הלוויה ייצא מרחוב קק"ל אל רחוב דיסקין, משם הלוויה תמשיך אל 'דרך רופין', ומשם אל שדרות בן צבי ושדרות שז"ר. הלוויה תמשיך בסמוך לבנייני האומה עד לכניסה לעיר. הלוויה תכנס לרחוב גבעת שאול בדרכה להר המנוחות, שם ייטמן לצד רעייתו הרבנית רחל ע"ה.

במסע הלוויה צפוי לספוד לו, בין היתר - אחיו: הגאון רבי עזריאל אויערבך, והגאון רבי אברהם דב אויערבך, וכן הגרב"ש דויטש, הגר"צ פרידמן והגרי"י קלמנוביץ.

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים בצירים המובילים בירושלים, במטרה לנהל את מערך התנועה ולאפשר הגעה של הציבור ללוויה במהירות ובבטחה.

על פי הודעת המשטרה; בתיאום מוקדם שנערך עם המארגנים ההספדים צפויים מהשעה 11:00 ועד השעה 12:30, ולאחר מכן יצא מסע ההלוויה משכונת 'שערי חסד' לכיוון הר המנוחות.

על פי הערכות ומניסיון העבר צפויים עומסים ושיבושי תנועה בכבישים: 1, 443 ובצירי התנועה בירושלים.

ציבור הנהגים מתבקש להימנע ככל שניתן מלהגיע לאזור ולנסוע בדרכים חלופיות.

לא תתאפשר הגעה של כלי רכב פרטיים ללוויה, הציבור מתבקש לעשות שימוש בתחבורה ציבורית.

מסע הלוויה יעבור דרך הרחובות הבאים: הגר"א, קק"ל, דיסקין, רופין, בן צבי, ויצמן סחרוב עד הר המנוחות.

בהתאם להתקדמות מסע הלוויה ייסגרו הרחובות הללו והרחובות הסמוכים להם.

הכניסה לעיר תתאפשר מכביש 9, מנהרת הארזים משעה 11:30 ועד סיום מסע הלוויה.

'בחדרי חרדים' מעביר את מסע הלוויה בשידור חי.

ב'איחוד הצלה' מחדדים ומזהירים; להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות בפרט הפעם כי בשכונת שערי חסד מדובר במרפסות וגגות בנות מספר רב של שנים שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות.

כמו כן, חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות.

























הרב שמואל אויערבך הלוויה הספדים שערי חסד חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד