י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יממה אחרי: ש"ס פרסמה הודעת אבל על הגר"ש זצ"ל

תנועת ש"ס פרסמה הודעת אבל מטעמה ומטעם מועצת חכמי התורה על פטירת הגר"ש אויערבך זצ"ל • "עולם הישיבות איבד את אחד מטובי השקדנים ועמלי התורה שבדור"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



יממה לאחר הסתלקותו לגנזי מרומים של הגר"ש אויערבך זצ"ל, ולאחר שכותרות היומונים החרדיים בישרו בצער הבוקר על פטירתו, תנועת ש"ס פרסמה הודעת אבל מטעמה ומטעם מועצת חכמי התורה.

בהודעה נכתב: "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך זצוק"ל. ראש הישיבה זצוק"ל הרביץ תורה לעדרים וגידל דורות של תלמידי חכמים המפארים את היכלי התורה. עולם הישיבות איבד את אחד מטובי השקדנים ועמלי התורה שבדור".

עוד נכתב: "ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים וזכותו תגן על כלל ישראל אמן".

כזכור, אמש (מוצ"ש), הראשון לציון הגר"י יוסף פתח את שיעורו השבועי בביהכ"נ 'היזדים' על הסתלקותו של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל: "נקדיש את השיעור לע"נ של הגאון הרב שמואל אויערבך זצוק"ל, שהתבשרנו הערב על פטירתו". 

הראשל"צ סיפר: "לפני 10 שנים הבאתי לו את הספרים עין יצחק. פתח וראה שיש ספק דאורייתא לחומרא יש מאה נפק"מ אם זה מדאורייתא לחומרא או מדרבנן לחומרא פתח את הספר וסיפר לי שלפני 68 שנה, כיום 58 שנה הוא למד אצל מרן זצוק"ל בישיבת 'מקור חיים' של הרב שלום שבדרון - ישיבה של רבנים אשכנזים ומרן היה שם ר"מ, למדו שם חכם משה צדקא וחכם דוד צדקא והרב צבי סימן טוב, הרב היה קורא איתם יחד את הגמרא". 

"הוא סיפר לי, כשהיה הולך לשיעורים של הרב, הוא זוכר את השיעור של מרן שדיבר על ספק דאורייתא, והתחיל להגיד לי את כל מה שמרן אמר בשיעור, היה פלא פלאים, ציטט את כל מה שהרב אמר בשיעור. הוא זכה, הוא הספיד את מרן הראשון, בהלוויה של מרן, הוא היה ראשון המספידים. כשהוא בא לנחם את מרן על פטירתו של אחי הגאון רבי יעקב זצ"ל, ישבו ודיברו שעה ארוכה, ענייני השקפה. איבדנו אותו, היה תלמיד חכם גדול שקוע בלימוד, גאון עצום".
רבי שמואל אויערבך מועצת חכמי התורה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד