י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דירקטוריון בזק קיבל את התפטרותם של שלושת בני משפחת אלוביץ'

גופים המחזיקים ב-6.5% ממניות החברה הודיעו לבזק על כינוס אסיפה כללית • התהליך התחיל עוד לפני שידעו כי בני משפחת אלוביץ' צפויים להיות מודחים ממועצת המנהלים • "להבנתנו בדירקטוריון בזק לא מכהנים דירקטורים בעלי ידע, הבנה וניסיון בשוק התקשורת", כתבו בפנייתם

שאול אלוביץ' וניר חפץ בבית המשפט, בעת הדיון בהארכת מעצרם. צילום: פלאש 90
שאול אלוביץ' וניר חפץ בבית המשפט, בעת הדיון בהארכת מעצרם. צילום: פלאש 90



ישיבת הדירקטוריון של בזק קיבלה את התפטרותם של שלושת הדירקטורים בני משפחת אלוביץ' - שאול אלוביץ', אור אלוביץ' ואורנה אלוביץ'. הדירקטוריון לא דן בישיבה זו בהדחה זמנית של המנכ"לית או במינוי ממלא מקום לתפקיד המנכ"ל.

שורה של גופים מוסדיים המחזיקים בבזק הודיעו לה באמצעות אנטרופי על כינוס אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה. במכתב דורשים הגופים המוסדיים כינוס אסיפת בעלי מניות שבה יוחלט על מינוי שלושה דח"צים חדשים לבזק בשם המוסדיים. המכתב בתהליכי ניסוח כבר ימים ארוכים - עוד לפני שנודע על הדחת הדירקטורים הצפויה היום של בני משפחת אלוביץ' ממועצת המנהלים.

כך נאמר במכתב: "אנו מציגים בזאת את בקשת לקוחותינו הגופים המוסדיים אשר מחזיקים באופן מצטבר 6.5% מהון מניות החברה (להלן בעלי מניות המוסדיים) לזימון אסיפה מיוחדת, לאלתר וללא עיכוב, לצורך מינוי שלושה דח"צים נוספים בחברה בהתאם לניתוח הרכב הדירקטוריון, תמהילו וצרכיו ועל בסיס רשימה הקיימת ברשות אנטרופי, מתוך מאגר בלתי תלוי ועל בסיס ההגדרות כמפורט להלן.

"בקשתנו כיום מתחדדת לנוכח האירועים האחרונים ובפרט החקירות המבוצעות בימים אלה בפרשיות הקשורות לבזק ולבכירים בה. בנסיבות הקיצוניות והחמורות בהן מצויה החברה כיום אנו סבורים כי מחובתך כיו"ר הדירקטוריון בפועל של החברה, ומחובת הדירקטוריון, לטפל באופן מיידי, מהיר ומקצועי בהיבטי הממשל התאגידי הקשורים לדירקטוריון ולהנהלת החברה".

אנטרופי כבר פנתה בעבר בשם שלושה גופים מוסדיים לבזק בדרישה לשיפור הממשל התאגידי, אך אז לא היו לה 5% ממחזיקי המניות, ולכן לא יכלה לדרוש כינוס אסיפה. כעת הצטרפה גם מנורה לשלושת הגופים כלל ביטוח, עמיתים ומיטב דש - ויחד יש לגופים להם 6.5% מהמניות.

אנטרופי מציעה במכתבה הגדלה של הדירקטוריון מתשעה חברים ל-12, מוסיפה "ניתוח תמהיל הדירקטוריון הרצוי", ומציינת כי תהליך האיתור חייב להתבסס על העקרון No friends no family - בלי חברים ובלי בני משפחה.

עוד נכתב: "מלבד ניסיונו של אלוביץ', להבנתנו בדירקטוריון בזק לא מכהנים דירקטורים בעלי ידע, הבנה וניסיון בשוק התקשורת (שמקורו אינו בעצם כהונתם בבזק), היבט שאנו ממליצים לחזק. היינו ממליצים לחזק את הדירקטוריון במועמד בעל ניסיון בתחום הרגולציה, לאור הממשקים הרבים של החברה מול הרגולטורים, בפרט בתקופה זו. דירקטוריון החברה אמור לכלול דירקטור בעל ניסיון בתחום ה-IT ובעל יכולת לבחון היבטים של יישום מערכות IT מורכבות, היבטי אבטחת מידע וסייבר ותקציבי IT".

אנטרופי כותבת על עוד שיקול בהרכבת הדירקטוריון החדש: "שיעור הנשים בדירקטוריון החברה כיום הוא נמוך, וכולל שתי דירקטוריות, אחת מקרב בעל השליטה. המלצתנו בטווח הקצר היא להעלות את שיעור הנשים ולשאוף בטווח הבינוני להגיע לאיזון מגדרי בדירקטוריון".

אנטרופי צירפו לפנייה נספח שמשווה את מועצת המנהלים בבזק לכל חברות ת"א 35. מההשוואה עולה כי בבזק שני דירקטורים הם בני משפחה של בעל השליטה, נתון חריג שקיים בבורסה רק בחברות אלוני חץ והראל השקעות. שיעור הנשים בבורד של בזק הוא 11.1%, השיעור הנמוך ביותר בבורסה, מול ממוצע במדד הייחוס של 22.6%.
שאול אלוביץ ניר חפץ פרשת בזק סטלה הנדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד