י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חמור: נחשפה התכתבות בין החוקר והשופטת בתיק 4000

חוקר הרשות לניירות ערך והשופטת בהארכת המעצר בתיק 4000 התכתבו באפליקציית המסרים וואטסאפ, ותיאמו לכאורה את הארכות המעצרים: "הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת

חמור: נחשפה התכתבות בין החוקר והשופטת בתיק 4000





חוקר הרשות לניירות ערך והשופטת בהארכת המעצר בתיק 4000 התכתבו באפליקציית המסרים וואטסאפ, ותיאמו לכאורה את הארכות המעצרים. שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת העליון אסתר חיות החליטו לפנות ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור.

נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ התכתבו בוואטסאפ לפני הדיונים בתיק, כך חשף דורון הרמן בערוץ 10, ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט.

השופטת רונית פוזננסקי-כץ השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

שחם-שביט כתב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים".



פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת. "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות..."

"זה עלה לי בדם", משיב שחם-שביט, "כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

ממערכת בתי המשפט נמסר: "המונח תיאום אינו מן הענין. מדובר בשופטת המכירה את הפרשה מתחילתה. הדיון המקדים נועד לצורך התעדכנות בחומרי החקירה. מכל מקום החלטת ביהמש נעשית באולם, לאחר שמיעת הצדדים, בהתאם לחומר החקירה וצרכי החקירה ואלו בלבד". נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות זימנה את השופטת לבירור. מהרשות לניירות ערך לא נמסרה תגובה.

יצויין כי השרה איילת שקד הדגישה בראיונות הבוקר שעל השופטים לבדוק היטב כל תיק להארכת מעצר ולא לפעול עם יד קלה על ההדק.



ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על חילופי הסמסים שנחשפו: "הצעדים המידיים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים."

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון צייץ בחשבון הטוויטר: ‏״‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב! ״
רונית פוזננסקי כץ הרשות לניירות ערך איילת שקד אסתר חיות הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד