י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סערת ההתכתבות שנחשפה: השופטת הוצאה לחופשה

נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין השופטת ובין החוקר המייצג את הרשות לני"ע • השופטת הוצאה לחופשה

סערת ההתכתבות שנחשפה: השופטת הוצאה לחופשה



נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ"ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו"ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות לני"ע.

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני כב' השופט עלאא מסארווה. כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון.



במשרד המשפטים אמרו הערב כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב אודות התכתבות בין עובד הרשות לני"ע לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000.

"האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית.

"מדובר באירוע חריג ומצער.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו הערב, לאחר התייעצות, ובתיאום עם ראש הרשות לני"ע, על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות לני"ע. החקירה תנוהל ע"י אגף החקירות של נציבות שירות המדינה.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סיכמו עם יו"ר הרשות לני"ע כי עובד זה לא יטפל עוד בפרשה 4000.

העובד הודיע הערב ליו"ר הרשות לני"ע כי הוא יוצא לחופשה באופן מיידי עד לסיום הבירור בעניינו.

מהרשות נמסר כי את החקירה יוביל עו״ד אחר ממחלקת חקירות.

דיוני המעצר של החשודים בפרשה 4000 יועברו לדיון בפני שופט אחר, אשר יבחן את מכלול הראיות שנאספו בחקירה.

עו"ד דרור מתתיהו, המייצג את אור אלוביץ', בנו של בעל השליטה בבזק, אמר "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמיק ביותר והסקת מסקנות קשות".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי התנועה "מזועזעת מהחשיפה של חילופי האסמסים ככל שהדברים נכונים יש להשעות לאלתר הן את השופטת והן את החוקר ולנקוט נגדם בצעדי בירור ומשמעת.
התנועה מייחסת חשיבות עצומה לאכיפת חוק באופן צודק והוגן.

"התנהלות זו פוגעת פגיעה קשה ביותר במערכת אכיפת החוק והברשות השופטת ופוגעת במאבק בשחיתות״.



כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ התכתבו בוואטסאפ לפני הדיונים בתיק, כך חשף דורון הרמן בערוץ 10, ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת. שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים".

פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות..." ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

יצויין כי השרה איילת שקד הדגישה בראיונות הבוקר שעל השופטים לבדוק היטב כל תיק להארכת מעצר ולא לפעול עם יד קלה על ההדק.

ענת גואטה יו"ר רשות ניירות ערך, התייחסה לפרסום ומסרה בתגובה: "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין, והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי רשות ניירות ערך פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה יבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".
ההתכתבות תיק 4000 שופטת פוזננסקי כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד