י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת ההתכתבות: המערכת הפוליטית מגיבה

המערכת הפוליטית מגיבה לסערת ההתכתבות: ישראל אייכלר מגיב ואומר "תמיד ידענו ש'שלטון כנופיות החוק' הם ציידי אדם" • גם עד המפתח בתיק 1000 - יאיר לפיד הגיב • כזכור, מוקדם יותר הערב הוצאה השופטת לחופשה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



סערת ההתכתבות ממשיכה: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מי שכזכור עד המפתח בתיק 1000, הגיב הערב לסערת ההתכתבות ואמר "ההתכתבות החמורה בין השופטת לעורך הדין החוקר מטעם הרשות לניירות ערך על הארכת המעצרים בפרשת 4000 מזעזעת. זה ביזיון בית המשפט וזלזול בציבור ובמערכות שלטון החוק".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר הגיב גם הוא ואמר: "הנשיא הרצוג כבר היה מתריע מפני מעצרי שוא שבסופם אין הרשעה ונשללה חירותם של אנשים חפים מפשע".

"למה אני לא מופתע מהתיאום הציני בין חוקרים לשופטים במעצרי שוא? תמיד ידענו ש'שלטון כנופיות החוק' הם ציידי אדם. כי 'מקום המשפט שמה הרשע".

הוא מסיים ואומר: "הפעם כל 'שומרי הסף' מתחפשים לכבוד פורים במסכות בגתן ותרש ה'מופתעים'. יש עדיין למישהו ספק בכך שמתחוללת כאן הפיכה תקשורתית משטרתית ומשפטית משולבת להפלת הממשלה?!".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על חילופי הסמסים שנחשפו: "הצעדים המידיים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים."

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון צייץ בחשבון הטוויטר: ‏״‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!"

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ התכתבו בוואטסאפ לפני הדיונים בתיק, כך חשף דורון הרמן בערוץ 10, ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת. שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים".

פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות..." ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

כפי שדיווחנו כאן מוקדם יותר הערב (ראשון), השופטת - הוצאה לחופשה.
התכתבות חדשות עשר תיק 4000 תגובות במערכת הפוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד