כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תיראו מופתעים • בגלל השופטת והחוקר: 2 עצורים ישתחררו - השאר יובאו לדיון בבית משפט

סערת ההתכתבות בין השופטת לחוקר שנחשפה אמש ב'ערוץ עשר' והפכה לכותרת הראשית בסדר היום, מקבלת הבוקר תפנית דרמטית - המשטרה החליטה לשחרר שניים מהעצורים והשאר יובאו לדיון בעניין שחרורם האפשרי בפני בית המשפט

ההתכתבות שנחשפה אמש בחדשות עשר
ההתכתבות שנחשפה אמש בחדשות עשר



זה קרה מהר: המשטרה החליטה לשחרר שניים מעצורי תיק 4000. יתר החשודים, יובאו הבוקר (שני) לבית משפט 'השלום' בתל אביב, שם ידון בעניינם השופט עלאא מסארווה שהחליף את רונית פוזננסקי כץ שהוצאה לחופשת שבתון עד לבירור העניין.

כזכור, אמש (ראשון) חשף כתב המשטרה דורון הרמן ב'ערוץ עשר' ההתכתבות חמורה ומטרידה בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לבין החוקר מהרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם. בעקבותיה יובאו בשעה 8:30 עצורי הפרשה; ניר חפץ, סטלה הנדלר, אלי קמיר, שאול ואיריס אלוביץ לבית משפט 'השלום' בתל אביב לדיון בעניינם.



הרשות לניירות ערך ומשטרת ישראל החליטו כבר בשלב הזה שלא לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של עמיקם שורר סמנכ"ל 'בזק' ואור אלוביץ' בנו של שאול.

עו"ד דרור מתתיהו, פרקליטו של אור אלוביץ' מסר אתמול לאחר הפרסום: "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר".

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הורו אמש, לאחר התייעצות, ובתיאום עם ראש הרשות לני"ע ענת גואטה, על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות לני"ע עו"ד ערן שחם-שביט.

השופט בדיון : "יוצא ללמוד את החומרים"

השופט עלאא מסארווה: "התיק עבר אלי אתמול ואני צריך לעבור על כל החומרים. לשם כך אני צריך הפסקה בדיון. אני אשמע את הטיעונים ואצא ללמוד את החומרים ובהמשך תינתן החלטה".

‏עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ אמר לשופט עלאא מסארווה: "הוא נמצא במעצר לא חוקי. אני לא סבור שצריכה להיות הפסקה כדי לעיין בחומרים - הם לא רלוונטים לדיון ולא בבקשה".

‏"‏אנחנו רוצים לבדוק את משמעות השלטון של השניים, זה לא דיון על השופטת והפרקליט אלא הדברים שהיו תלויים בקשר הנסתר הזה. ומן הצדק ומראית פני הצדק צריך להורות על שחרורם לאלתר של כל החשודים. את המקולקל לא ניתן לתקן". אמר חן.

‏עו"ד חן הוסיף ואמר בדיון, כי "ההליך כאן זוהם ללא תקנה. עד כדי כך זוהם שלא ניתן לסמוך על החלטות המעצר של אלוביץ. המסקנה הבלתי נמנעת שהוא עצור שלא כדין".

עודכן בשעה 09:00
סערת ההתכתבות רונית פוזננסקי ערן שחם תיק 4000 שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד