א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

100 אחוז מהחרדים טוענים שמערכת המשפט - מושחתת

הסקר נערך עוד לפני חשיפת פרשת המסרונים בין החוקר ברשות לניירות ערך לשופטת בית המשפט, וממנו עולה כי 94% מהציבור חושב כי מערכת המשפט מושחתת • בציבור החרדי חושבים כולם כי מערכת המשפט מושחתת

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מסקר שנערך עוד לפני חשיפת פרשת המסרונים בין החוקר ברשות לניירות ערך לשופטת בית המשפט, עולה כי 94% מהציבור חושב כי מערכת המשפט מושחתת.

מכון המחקר "רפי סמית" ערך סקר בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה (500 נשאלים), לבקשת משרד "גלעד סער עורכי דין". מהנתונים עולה כי 22% מהנשאלים טענו שהשחיתות קיימת בבית המשפט "במידה רבה מאוד", 20% טענו שהשחיתות קיימת "במידה די רבה", 35% טענו שהשחיתות קיימת "במידה מסוימת", ו17% טענו שהשחיתות קיימת "במידה מועטה".

הסקר, נערך על ידי משרדו של עורך דין גלעד סער במסגרת פנייתו למשרד המשפטים, משרדו של סער הציע למשרד המשפטים להקליט ולהעלות את כל המשפטים לאתר אינטרנט ייעודי או לאפשר צפייה בשידור ישיר של המשפטים הנערכים כדי להגביר את אמון הציבור במערכת המשפט

עוד עולה מהסקר ש-91% מהגברים טוענים כך לעומת 97% מהנשים, 97% ממי שגילו פחות מ-50 לעומת 88% ממי שגילו מעל 50, 91% ממי שהכנסתו מעל לממוצע לעומת 97% ממי שהכנסתו מתחת לממוצע - מאמינים שמערכת המשפט מושחתת.

מהסקר עולה עוד כי 100 אחוז מהחרדים טוענים שמערכת המשפט – מושחתת, זאת לעומת 98% מהדתיים, 93% מהמסורתיים, ו92% מהחילוניים. 95% אחוז מתושבי חיפה והצפון מאמינים שמערכת המשפט מושחתת. נתון זהה נרשם בקרב תושבי ירושלים ותושבי השרון. בקרב תושבי הדרום 93% מהציבור מאמינים שמערכת המשפט מושחתת וכך גם בקרב תושבי המרכז.

לדברי עורך דין גלעד סער מ"גלעד סער ושות'" מדובר בנתונים דרמטיים. "מסתבר שהמצב אינו טוב בלשון המעטה" אומר עורך דין סער "מצב בו כמעט הציבור כולו מאמין שמערכת המשפט מושחתת מגיע עד כדי סכנה לדמוקרטיה. יש לבצע פעולות דחופות על מנת לשקם את תדמית מערכת המשפט, בין השאר, בדרך של הגברה מהותית של חשיפתה לציבור באמצעות צילום והקלטה של דיונים משפטיים והעלאתם לאתר אינטרנט ייעודי הנגיש לכולם".

על פי סקר נוסף שנערך לבקשת גלעד סער עורכי דין על ידי מכון המחקר רפי סמית, שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים', עולה כי ככל שהציבור דתי יותר כך אמונו במערכת המשפט הישראלית יורד. 93% מהחרדים אינם נותנים אמון במערכת המשפט, לעומת 81% מהדתיים, לעומת 53% מהמסורתיים ולעומת 48% מהחילוניים.
בית המשפט שחיתות סקר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד