כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נעצרו פעילי דעא"ש שתכננו פיגוע ירי בבית כנסת ובהר הבית

הותר לפרסום: שלושה ערבים ישראלים תושבי אום אל פחם, הואשמו כי תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית. תכננו גם לבצע פיגוע בבית כנסת

המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית
המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית



הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך ינואר-פברואר 2018, שלושה אזרחים ערבים ישראלים, תושבי אום אל-פאחם, חלקם תומכי ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית - דעא"ש' אשר תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית.

העצורים: מוחמד ג'בארין בן 20, תושב אום אל-פאחם; עמאד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל פחם וקטין בזמן ביצוע העבירות - אף הוא תושב אום אל-פאחם.

ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי השלושה תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום ביום שישי ביולי 2017 - בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל.

הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאיפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם.

כמו כן עולה כי בין היתר העלו חלק מחברי החולייה רעיונות לביצוע פיגועים במבני קדושה, כמו בית כנסת או כנסיה, פגיעה בכוחות ביטחון, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד.

מחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע עולה כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית - דעא"ש' וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם בארגון. היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה.
מניעת פיגוע דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד