כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שקד: "מערכת המשפט בישראל איננה מושחתת"

על רק סערת המסרונים שנחשפה אמש, אמרה היום שרת המשפטים איילת שקד לתקשורת כי "אם יִוָודָע על שופט שסרח, הוא לא ישאר שופט" • ההצהרה המלאה לפניכם - צפו

ההתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ, לעו"ד ערן שחם שביט
ההתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ, לעו"ד ערן שחם שביט



בעקבות חשיפת תכתבות הוואטסאפ אמש ב'חדשות עשר', בין השופטת רונית פוזננסקי כץ, לעו"ד ערן שחם שביט מהרשות לניירות ערך, אמרה שקד כי "לא עורפים ראשים בכיכר העיר". יחד עם זאת הוסיפה "שעל פניו ישנם כשלים מערכתיים עליהם ניתן ללמוד מהמקרה".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה "אתמול, בעת שצפיתי במהדורת החדשות של חדשות ערוץ 10, הזדעזעתי יחד עם כל אזרחי ישראל. ההתכתבויות שנחשפו בתקשורת בין השופטת לבין חוקר הרשות לניירות ערך, במסגרת הארכות המעצר בפרשת תיק 4000, הן פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט".

היא הוסיפה "מיד לאחר שידור הכתבה, פניתי יחד עם נשיאת בית המשפט העליון לנציב תלונות הציבור על שופטים, בבקשה שיערוך בירור בדחיפות. על פי החוק, בירור בנושא התנהלות של שופט נַעֲשֶׂה על ידי הנציב. במידה והבירור מעלה חשד לפלילים, הנציב מעביר את המשך הטיפול ליועץ המשפטי לממשלה. במקביל, השופטת שוחררה מטיפול בפרשת תיק 4000, ומכל תיק אחר, וכך גם חוקר הרשות".

כפי שכבר פורסם הבוקר ב'בחדרי', השופטת תושאלה הבוקר על ידי הנציב, והחוקר נחקר תחת אזהרה בנציבות שירות המדינה. "מיותר לציין שבמסגרת החקירה נבדקים גם מכשירי הסלולר, וכפי שראינו, ההתכתבות המלאה כבר פורסמה. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מלווים את הפרשה באופן אישי. ככל שיידרש, החקירה תעבור למישור הפלילי, על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בלבד".

שרת המשפטים הציעה "להתאזר בסבלנות עד לסיום הבירור. מדינת ישראל היא מדינת חוק, ולא עורפים ראשים בכיכר העיר. אני בטוחה שמערכות אכיפת החוק יגיעו לחקר האמת, ללא מורא.
הנציב ימסור דו"ח עוד הערב. כבר עכשיו ניתן לומר שעל פניו ישנם כשלים מערכתיים עליהם ניתן ללמוד מהמקרה. נמתין לדו"ח הסופי על מנת לטפל בכשלים".

שקד הודיעה "אם יִוָודָע על שופט שסרח, הוא לא ישאר שופט. אם יהיה צורך, אכנס את הוועדה לבחירת שופטים ונפעיל את סמכות ההדחה".



אתמול בבוקר התראיינה שקד בנושא מעצרים, ואמרה "את מה שאמור להיות מובן מאליו – שלילת חירותו של אדם היא מעשה קיצוני שיש לעשותו אך ורק במקרים של מסוכנות לציבור, חשד לשיבוש של הליכי חקירה או משפט, או לשם צרכי חקירה מהותיים. אדם מהיישוב הנלקח למעצר מאבד את עולמו ברגע. לכל אדם עומדת זכות החפות, ואל לו לאף אחד להקל בה ראש. אני חוזרת ואומרת – אסור בתכלית האיסור שידם של שופטי ישראל תהיה קלה על ההדק".

היא ביקשה להדגיש "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת. מערכת המשפט בישראל איננה מושחתת. במדינה מושחתת לא משליכים למאסר נשיאים וראשי ממשלות. במדינה מושחתת משחדים שופטים. במדינה מושחתת הפרסום שפורסם אמש בערוץ 10 היה מטויח. לא במדינת ישראל, ולא במשמרת שלי".
איילת שקד רונית פוזננסקי כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד