י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מי העיר שתזכה בעשרות מיליוני שקלים למימון התחדשות עירונית?

משרד השיכון והבינוי הודיע על העברת תקציב לעיר גדולה במרכז הארץ, למטרות התחדשות עירונית • המהלך יהיה פיילוט, ואם המהלך יוכיח את עצמו, יתקדמו אחריו תוכניות מימון דומות בערים אחרות

התחדשות עירונית. צילום: pixabay
התחדשות עירונית. צילום: pixabay



משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעו היום (ב') כי בתוך חודש וחצי יפורסם שמה של העיר שתקבל מהמשרד עשרות מיליוני שקלים. הכסף יועבר למטרת תמיכה בתוספת יחידות דיור על יסודות בניינים קיימים בעיר.

הכסף יגיע לפי מפתח של הוצאת היתרי בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38. התקציב המכונה בשם "הסכם מסגרת" יהיה מיועד לממן התחדשות במרחב הציבורי העירוני. בין היתר מדובר בהקמה של תשתיות ובנייה של מוסדות ציבור שהעיר תצטרך, בשל הגידול במספר תושבים כתוצאה מיחידות הדיור הנוספות.

ממשרד השיכון נמסר שהכסף יגיע מתקציבו בדרך של הסכם שייחתם עם עיר גדולה במרכז. המהלך יהיה פיילוט, ואם המהלך יוכיח את עצמו, יתקדמו אחריו תוכניות מימון דומות בערים אחרות. ממשרד השיכון סירבו למסור את שם העיר, את גודל התקציב ואת המפתח שלפיו הכסף יינתן - מספר היתרי בנייה שהעיר תתחייב לאשר כדי לקבל את הכסף המדובר.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי "הסכם המסגרת יהווה פריצת דרך להגדלת מלאי הדירות באמצעות פרויקטים גדולים וממוקדים של התחדשות עירונית".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "לראשונה המדינה מכניסה יד לכיס, בכדי להשקיע בהתחדשות העירונית".
משרד הבינוי והשיכון פינוי-בינוי יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד