כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ליברמן מאיים במשבר: "נצביע נגד חוק הגיוס"

סיעת ישראל ביתנו התייחסה היום למהלך שנחשף ב'בחדרי', והבהירה כי אם חוק הגיוס יעלה ביום רביעי להצבעה טרומית הרי שכל חבריה יצביעו נגדו. בתגובה הבהיר דרעי בישיבת סיעתו כי "חוק הגיוס יעבור טרומית ביום רביעי", למרות התנגדות ליברמן

צילו ארכיון: פלאש 90
צילו ארכיון: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר השרירים שהפעילה בחוק המרכולים, סיעת ישראל ביתנו, התייחסה היום לחשיפת 'בחדרי חרדים' והבהירה כי אם חוק הגיוס יעלה ביום רביעי להצבעה טרומית הרי שכל חבריה כולל השרה סופה לנדבר - יצביעו נגד.

יו"ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב, פנה במכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, בדרישה שלא להעלות ביום רביעי להצבעה את חוק הגיוס.

אילטוב כתב במכתבו לאמסלם: "ברצוני לפנות אליך בשם סיעת "ישראל ביתנו", בדרישה שלא להעלות את חוק "הגיוס" לדיון ולהצבעה בכנסת לפני שהחוק יעבור דיון מקיף ומסודר בקואליציה ובממשלה, כמקובל לפי תקנון פעילות הקואליציה".

לדבריו, "חשוב לציין, כי בישיבת ראשי הקואליציה השבוע, נושא גיוס החרדים כלל לא עלה לדיון ולכן העלאת החוק הינה בגדר מחטף שאנו לא יכולים לקבלו. במידה והחוק לא יעבור את כל התהליך כנדרש, כל סיעת ישראל ביתנו, כולל שרת העלייה והקליטה, ח״כ סופה לנדבר, תצביע נגד החוק".

בתגובה הבהיר יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי בישיבת סיעתו כי "חוק הגיוס יעבור טרומית ביום רביעי", למרות התנגדות ליברמן.



כזכור, מוקדם יותר נחשף ב'בחדרי חרדים', כי חוק הגיוס וחוק יסוד ערך לימוד תורה, עלו ואושרו בנשיאות הקואליציה לקריאה טרומית ביום רביעי, בהתנייה שעל החוקים לעבור קודם בועדת שרים לענייני חקיקה.

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' כי נרשמה דרמה בישיבת ראשי הקואליציה זאת לאחר ששר הפנים אריה דרעי זעם על העדרותם של חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן.

דרעי דרש לעלות להצבעה את חוק הגיוס ביום רביעי השבוע יחד עם חוק יסוד ערך התורה - אך מצא אוזניים אטומות מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שדחה אותו. בעקבות כך דרעי זעם ויצא מהחדר.

כתוצאה מכך, חוקי הגיוס לא עלו לדיון והצבעה בועדת השרים לעניני חקיקה ועלה החשש כי הם לא יקודמו בקרוב. כאמור, ביום רביעי הם צפויים לעלות בקריאה טרומית אך בכפוף לועדת השרים.
חוק הגיוס אריה דרעי הצבעה טרומית ישראל ביתנו חוק ערך לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד