י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"אמזון תגיע לשווי של טריליון דולר בתוך 12 חודשים"

שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה כיום הוא כ-733 מיליארד דולר • אנליסט של GBH אינסייטס טוען כי תעבור את רף טריליון הדולר בתוך 12 עד 18 חודשים

  • י"א אדר התשע"ח
אמזון. צילום: רויטרס
אמזון. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



ב-1998 פירסם האנליסט הנרי בלודג'ט תחזית לפיה מניית אמזון - שנסחרה אז ב־240 דולר – תיסחר ב־400 דולר בתוך שנה. תחזית זו נחשבה אופטימית מאוד, על גבול הפנטסטית, אבל התממשה מהר מהצפוי: בתוך שלושה שבועות המניה זינקה ב־128%.

הרבה מאוד קרה מאז: בלודג'ט גורש מוול סטריט אבל המציא את עצמו מחדש כמייסד אתר החדשות הפופולרי "ביזנס אינסיידר"; אמזון נהפכה לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם. נכון להיום, שווי השוק שלה הוא 733.7 מיליארד דולר. לשם השוואה, אפל – החברה עם השווי הגבוה בעולם – נסחרת היום לפי שווי של 901 מיליארד דולר; השווי של גוגל מגיע ל-786 מיליארד דולר.

היום טוען האנליסט דן איבס כי אמזון תגיע לשווי של טריליון דולר בתוך 12 עד 18 חודשים. איבס, אנליסט ב-GBH אינסייטס, העלה את מחיר היעד של המניה מ-1,500 דולר ל-1,850 דולר. מניית אמזון נסחרת נכון לעכשיו במחיר של 1,515 דולר, לאחר שביום שישי הגיעה בפעם הראשונה ל-1,500 דולר.

השימוש של המנכ"ל ג'ף בזוס ועמיתיו ב'אמזון פריים' צובר עוד ועוד תאוצה, והפופולריות הגלובלית של אמזון גוברת, טוען איבס. "הדרך האסטרטגית של בזוס, בחזית הצרכנית והיזמית, עדיין נמצאת בעיצומה, ולכן יש 'אור ירוק' לאחזקה של מניות אמזון בשלב זה", הוא אומר. "הצמיחה בעסקי הקמעונות של החברה ושירותי האינטרנט שלה – יחד עם רכישת הול פודס וכניסתה לתחום הבריאות – עשויות לתת לה את הדחיפה מעבר לנקודת הציון הזו (טריליון דולר)".
אמזון ג'ף בזוס אמזון פריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד