כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

השיר בן מאה השנים - בגרסה פורימית אדירה

מקורו של השיר 'מיסירלואו' לוט בערפל, מה שלא הפריע לו להפוך ללהיט אדיר ביוון ובטורקיה, ובהמשך בחתונות החרדיות ובחצרות החסידים • כעת זוכה השיר לגרסה פורימית משעשעת במיוחד של שרולי וגשל ויואלי ליבוביץ' -'היינטיגן טאג' • שימו ווליום

השיר בן מאה השנים - בגרסה פורימית אדירה



הניגון הפופולרי 'מיסירלואו' נרשם לראשונה לפני למעלה מ-90 שנה על ידי המוזיקאי היווני טיטו דמאריאדס, יליד אינסטנבול. אולם המנגינה הולחנה עוד שנים רבות קודם לכן, כשזהותו של המלחין לא ידועה. לפי דעה אחת המקור לשיר הוא הרכב מוזיקלי יהודי טורקי, ולעומת זאת גם היוונים וגם הטורקים טוענים לבעלות על הלחן הפופולרי.

המנגינה בוצעה באינספור ווריאציות, ולפני כ-75 שנה כתבה היוצרת הישראלית מרים קרייסין מילים באידיש לניגון האלמותי. כמה שנים מאוחר יותר חיבר המקובל הרב אבועלפיה מילים אחרות לשיר - 'אליהו הנביא', והפך אותו לפיוט המושר במוצאי שבתות. בהמשך אומץ השיר בחצרות החסידות, כדוגמת קרעטשניף, ניקלשבורג וחסידויות נוספות, והוא מבוצע לרוב בחתונות במגזר החרדי.

לפני כ-13 שנה ביצע ההרכב 'Black Eyed Peas' את השיר, עם טוויסט של ראפ. כעת, לקראת פורים, לוקחים האמנים יואלי ליבוביץ' ושרולי ווגשל את גרסת הראפ המודרנית, ומגישים אותה בדרכם שלהם עם מילים אקטואלית לפורים - 'היינטיגן טאג'.



קרדיטים:
Backup Vocals: Gershy Schwarcz
Choir: Yossi Gluck- Shevach Studios
Produced Mix & Master: Gershy Schwarcz
Edgware Studio - Monsey NY

היינטיגן טאג מיסירלואו שרולי וגשל יואלי ליבוביץ פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד