כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המנהל הגוי מאלסקה שמעריץ את הזמר החסידי

כששליח חב"ד הרב מנדי מוצקין נסע להשגיח על כשרות הדגים באלסקה, הוא הופתע לפגוש את מנהל שדה התעופה המקומי מספר לו: "אני מעריץ את המוזיקה החסידית, ובמיוחד את מוטי שטיינמץ. האם תוכל לתרגם את שירו - 'אל הנער הזה התפללתי'?" • וְיִשְׁמְעוּ רְחוֹקִים וְיָבוֹאוּ

המנהל הגוי מאלסקה שמעריץ את הזמר החסידי



הרב מנדי מוצקין הוא שליח חב"ד בעיר וונקובר, הנמצאת בדרום-מערב הפרובינציה קולומביה הבריטית שבקנדה. לפרנסתו הוא עוסק לעיתים במתן שירותי כשרות לגופי כשרות באזור.

מוצקין שם את פעמיו לפני כמה ימים צפונה, אל אי מרוחק באלסקה בשם אקוטן, שם נמצאת ממלכת דייג אדירה המספקת דגה מאות מיליוני תושבים באמריקה הצפונית, ולא רק. הצורך בכשרות הוא עבור דגי ה'פולק' - ווייט פיש.

לשם כך נדרש מוצקין לעבור טיסות ארוכות, במהלכן נאלץ לעשות קונקשן בעיר דוטש הארבור, באלסקה, המשמשת כנקודת מחבר למקומות רבים במידה, וביניהם - ליעדו שלו, האי הנידח. שעות ארוכות הא המתין באולם הנוסעים לטיסת ההמשך, אולם שום דבר לא הכין אותו לבאות.

לפתע ניגש אליו אדם בגיל העמידה ושאל אותו: "האם אתה יהודי?", כשמוצקין השיב בחיוב, המשיך הלה: "האם אתה חסיד?", גם על כך התקבלה תשובה חיובית, והזר המשיך: "נעים מאד, שמי פיליפ קלאווארט, ואני המנכ"ל של שדה התעופה".



מוצקין לא הספיק להגיב, והמנהל המשיך: "אני לא יהודי, אבל יש שיר של זמר שלכם שזה השיר שאני הכי אוהב בעולם. לזמר קוראים מוטי שטיינמץ ולשיר קוראים 'אל הנער הזה התפללתי'. השיר הזה מדבר אלי לנשמה, ואני לא מפסיק לשמוע אותו. האם אתה יכול בבקשה לתרגם לי את מילות השיר?".

המנהל המשיך: "נתקלתי בשיר דרך היוטיוב, ואני מעריץ גדול של הזמר הזה. שמעתי גם שירים של מקהלת 'ידידים', וגם של שטיינמץ, קניתי את השירים והורדתי למכשיר הסלולרי שלי. דרכו גיליתי את המוזיקה החסידית, ומאז - זו המוזיקה האהובה אלי", חתם המנהל.

בסרטון שצילם מוצקין אומר המנהל: "אני פיליפ, ואני מעריץ גדול של מוטי שטיינמץ. גיליתי אותו ביוטיוב, ודרכו גיליתי זמרים וכוכבים נהדרים מישראל. אני נפעם, תודה לכם".
מוטי שטיינמץ מנדי מוצקין אל הנער הזה התפללתי פיליפ קלאוארט אלסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד