י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ה-BBC בתחקיר על מצב הת"תים - כולל תיעוד; מלמד מכה ילד קטן

את רובנו זה אולי לא יפתיע, ישנם ת"תים לא מעטים שהמחנכים בהם נוקטים באלימות נגד תלמידיהם, אך כשהדבר מוצג בתיעוד וידאו בכלי תקשורת ענק, הדבר מקבל יחס שונה לגמרי • אחד העסקנים ל'בחדרי': "התקשורת מחפשת אותנו בזכוכית מגדלת"

תלמוד תורה. אילוסטרציה. (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
תלמוד תורה. אילוסטרציה. (צילום: נתי שוחט פלאש 90)



רשת ה-BBC מפרסם תיעוד מטריד מתוך בית כנסת - מלמד בחיידר נראה מכה ילד קטן.

ה-BBC ערך תחקיר על אודות הת"תים החרדים בבריטניה, פרסם את התיעוד ודיווח כי ישנם לפחות עוד שני בתי ספר חרדיים פרטיים עם תנאים כאלה, מכות, איומים ולכלוך מזעזע.

על פי התחקיר, ישנם בבריטניה יותר מ-350 בתי ספר בלתי רשומים, אך משרד החינוך לא הצליח לסגור אותם, מאחר ולא היו לאגף המטפל בבתי הספר הפרטיים מספיק סמכויות לסגור אותם.

החוק בבריטניה קובע, כי בתי הספר צריכים להיות רשומים אצל הממשלה - אם לומדים בהם חמישה ילדים לפחות ושמלמדים בהם לפחות 18 שעות במשך שבוע.

בתיעוד שפרסם ה-BBC, נראה מלמד מכה ילד, מה שהביא את אן לונגפילד, יו"ר המועצה לשלום הילד באנגליה לכנות את המקרה "הילד היה במצוקה קשה".

"כשהמבוגר מסתובב, הילד צועד לאחור והמבוגר פוגע בבירור בילד", אמרה אן לתקשורת בעודה צופה בתיעוד.


התיעוד כפי שפוסם ב-BBC ותגובת יו"ר המועצה לשלום הילד

מוסד הלימודים הזה נמצא בתוך בית הכנסת, שמנהליו טענו כי הם לא מודעים לאירועים הללו, וביקשו מידע נוסף מה-BBC.

על פי הדיווח, מנהלי בית הכנסת טענו שלא לומדים במקום יותר מ-18 שעות בשבוע, אך לאחר תצפית של ה-BBC נראה בבירור שזה יותר מ-18 שעות שבועיות.

תיעוד נוסף מתוך שני בתי ספר נוספים, מראה על תנאים מזעזעים, הכוללים; היגיינה ירודה, חוטי חשמל גלויים וחדרים מלוכלכים במצב איום ונורא.

התחקיר התבצע על כל בתי הספר הלא רשומים בבריטניה, חצי מהם של מוסלמים, ושם התיעודים מזעזעים ביותר, ממכות ועד התעללות בתלמידים, בנוסף הסתה לרצח של מי שיפר את חוקי האיסלם.

יו"ר המועצה לשלום הילד אמרה שאף בית ספר לא נסגר, מאחר ואף אחד לא הועמד לדין, ואין לה מספיק סמכויות לטפל בזה.

התחקיר הזה מתפרסם, בו בזמן שבתי הספר ותלמודי התורה נאבקים נגד משרד החינוך שדורש שהילדים ילמדו דברי כפירה בכדי לקבל תקציבים, ואם לא היה די במאבק הזה, התחקיר והתיעוד הנוכחי בוודאי לא יתרמו למאבק.

בנוסף פרסם ה-BBC מספר טלפון, למי שיש מידע על בתי ספר שהם לא רשומים, ויש חשש שילדים מוכים שם או שהמקום במצב תברואתי קשה, להתקשר ולדווח. למוסר המידע מובטחת דיסקרטיות מלאה.

אחד העסקנים החרדים בבריטניה אומר ל'בחדרי חרדים': "התקשורת הבריטית מחפשת אותנו לאחרונה עם זכוכית מגדלת. בבתי הספר המוסלמים קורים דברים גרועים הרבה יותר והתקשורת מבליטה דווקא אותנו. אנו חשים תקופה של הסתה נגדנו".
הכאת תלמיד מורה תלמוד תורה תחקיר BBC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד