כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מדיבורים למעשים: גפני ביטל את דיוני התקציב

לאחר שתקף הבוקר, יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני עובר מדיבורים למעשים. בעקבות הקשיים בהעלאת חוק הגיוס מחר בקריאה טרומית, גפני הבהיר בוועדת הכספים כי הוא מבטל את הדיונים על תקציב המדינה שנקבעו ליום ראשון הקרוב • גפני: "אולי נדחה את התקציב לקיץ"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר שתקף הבוקר, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עובר מדיבורים למעשים. בעקבות הקשיים בהעלאת חוק הגיוס מחר בקריאה טרומית, גפני הבהיר בוועדת הכספים כי הוא מבטל את הדיונים על תקציב המדינה שנקבעו ליום ראשון הקרוב. העילה הרשמית: חילוקי דעות סביב העלאת גיל הפרישה לנשים.

כפי שפורסם ב'בחדרי', בראיון לאסתי פרז ב'בחצי היום' ברשת ב' - על המשבר סביב חוקי הגיוס: אמר גפני "כחלון וישראל ביתנו פתאום חוברים יחד, סיכמו איתנו משהו ועשו בדיוק הפוך. לא דיברתי עם חברי הסיעה שלי או עם דרעי לפני ההכרזה שלא אצביע יותר על החוקים ההזויים שלהם. מקווה שהם יצטרפו"

גפני הוסיף: "זה משבר מוחלט, לא משברון. אני אפיל את הקואליציה על החוק הזה. מי שיצר את המשבר הוא בג"ץ שלא מבין את הערך של לימוד התורה".



כאמור, לאחמ"כ הבהיר גפני בוועדת הכספים כי הוא מבטל את דיוני התקציב, "אני מבטל את הישיבות ביום ראשון, יכול להיות שבמקומן אעשה ישיבה שבה נסכם את כל הדברים השנויים במחלוקת בדיונים הקודמים ונחליט מה עושים איתם – כמו נקודות זיכוי ורשות שדות התעופה. שחברי הוועדה ידעו - נהגו איתי בחוסר בהגינות".

גפני המשיך בדבריו: "שר האוצר כתב לי לקיים דיונים על העלאת גיל הפרישה לנשים, קיימתי דיונים – אחרי עבודה מאומצת כל חברי הוועדה הסכימו להעלאה בתנאים מסוימים בכיוון שאליו התכוון השר, עשינו חוק וכל חברי הוועדה חתמו עליו".

"ביקשתי שהחוק יגיע לקריאה טרומית. באו אלי אגף תקציבים אמרו לי שזה הרבה כסף וזה לא נכון, אמרתי תעבירו טרומית וזה יבוא לכאן לוועדה, אם נגיע למסקנה שאפשר לשנות בדרך בו אגף תקציבים מעוניין – נלך על זה".

"מאז החוק הובא פעמיים לוועדת שרים ופעמים דחו את זה, נראה כמה כסף זה עולה למדינת ישראל. אגף התקציבים רוצה ללכת בדרך הזאת, בסדר. המציאות הזו היא שאגף תקציבים טועה, אם היה בא לפה בדיון היינו פועלים לטובת כולם ומגיעים להסכמות, כנראה שהמצב שונה, אם זה ככה אולי נעשה אותו דבר בנוגע לתקציב, ונדחה אותו לקיץ".
משה גפני חוק הגיוס תקציב המדינה גיל הפרישה לנשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד