ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אולי החקירה תמצא הסבר ל-9 מיליון שקל שנעלמו לשלמה פילבר

מבקר הפנים של הליכוד מצא אחרי בחירות 2015 כי מטה המפלגה בהובלת פילבר הוציא 45.5 מיליון שקל - אף שאושר תקציב של 36 מיליון שקל • החריגה לא הוסברה עד היום • המבקר הזהיר אז מפני בעייתיות בהעסקת ניר חפץ כיועץ

פילבר בבית המשפט. צילום: פלאש 90
פילבר בבית המשפט. צילום: פלאש 90



אירועי השבועות האחרונים בתיק 4000 ומעצרו של ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה, כמו גם מעצרו וחתימת והפיכתו לעד מדינה של מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר — עוררו תקווה אצל חלק מפעילי הליכוד כי בקרוב יימצא גם פתרון התעלומה שמלווה את מפלגת הליכוד כמעט שנתיים.

במאי 2015 פירסם מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, כמה דו"חות שנגעו לבחירות שבהן זכתה המפלגה באותה שנה. בדו"חות מככבים שני כוכבי החקירה הנוכחית. גלילי ביקר בהם חריגה שביצע פילבר, שכיהן אז כמנהל מטה הבחירות, בהיקף של 9 מיליון שקל — חריגה שלא זכתה מאז ועד היום להסבר. לפי הדו"ח, אחרי הבחירות התברר כי מטה הבחירות בהובלת פילבר התחייב וביצע תשלומים בהיקף של 45.5 מיליון שקל, בעוד שהתקציב שאושר לו היה של 36 מיליון שקל בלבד. למעשה, גם התקציב בסך 36 מיליון שקל היה חריגה מהתקציב המקורי שאושר לפילבר — לפני שביקש להגדילו — שהיה 32 מיליון שקל.

פילבר, שכיהן כגזבר בעת הבחירות, לא הצליח לספק הסבר לחריגה. גם רואה החשבון המלווה של מטה הבחירות לא סיפק הסבר. לאחר כתיבת הדו"ח, רואה החשבון המלווה הסביר כי הכספים יצאו מהמפלגה בלי שליטתו, לטובת תשלום לסניפים ולאוטובוסים (במסגרת הפגנה שנערכה בכיכר רבין). הסברים אלה לא סיפקו את גלילי, שדרש לנקוט הליכים שיחיייבו את פילבר להחזיר את הכספים מכיסו.

נחקרים נוספים

שתי ישיבות של מזכירות תנועת הליכוד, שכונסו על ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ, לא הניבו פתרון לתעלומה. בימים אלה תלויה עתירה של פעיל ליכוד בשם זאב בן יוסף, המבקש להעלות את הנושא חזרה על סדר היום.

ייתכן שפילבר יודע לאן הופנו הכספים הללו. לא מן הנמנע שהדרישה התלויה נגדו להשיב 9 מיליון שקל מכיסו הוסיפה למכלול הלחצים שבהם הוא נתון כבר תקופה ארוכה. זאת, בעיקר משום ש–300 אלף שקל שקיבל פילבר בגין תפקידו במטה הבחירות אינם מספיקים כדי לכסות את הבור המדובר.

גם נחקרים נוספים בפרשות נתניהו מופיעים בדו"חות מבקר הפנים של הליכוד מאותה תקופה. עו"ד דוד שמרון, מקורבו ובן דודו של נתניהו (וחשוד בתיק 3000, פרשת הצוללות), קיבל ממטה הבחירות של הליכוד 140 אלף שקל ב–2015; וניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, קיבל 300 אלף שקל. המבקר גלילי הבהיר בדו"ח שלו כי העבודה שעשו שמרון וחפץ במסגרת תפקידם מצדיקה את הסכומים הללו, אך עם זאת הוא פירסם דו"ח נפרד בנוגע להעסקתו של ניר חפץ כיועץ למפלגה בבחירות.

מבקר הפנים הזהיר בדו"ח מפני הבעייתיות האפשרית שבהעסקת חפץ כיועץ למפלגה, בעודו מעניק שירותי ייעוץ אישיים לראש הממשלה ובני משפחתו. גלילי הביע חשש מפני ניגוד העניינים שעלול לנבוע מפעילותו של חפץ בשני הכובעים הללו.

בנוסף, גלילי הדגיש כי חפץ סירב לפרט את היקף התשלומים שקיבל מנתניהו תמורת שירותיו. הוא הביע חשש מכך שחפץ קיבל מנתניהו סכום שאינו משקף את השירותים שהעניק למשפחת נתניהו באופן אישי — ושלמעשה הוא הועסק כיועץ למפלגת הליכוד רק למראית עין, תוך ציפייה כי יתוגמל באופן זה מקופת המפלגה גם בתמורה לשירותים האישיים שהוענקו לנתניהו ומשפחתו.
שלמה פילבר ניר חפץ תיק 4000 עד מדינה מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד